Nem fogadja el a Repülőtéri Forgalmi Dolgozók Független Szakszervezete (RFDFSZ) a munkáltató 5,5 százalékos bérfejlesztési ajánlatát, az érdekképviselet szerint a tavalyi és az idei inflációs adatok alapján minden munkavállalónak 9-10 százalékos béremelés járna. Az RFDFSZ kifogásolja, hogy a repülőtéri dolgozók 2005 óta nem kaptak alapbéremelést, és az állandó tulajdonosváltások miatt folyamatos bizonytalanságban éltek. Mindemellett az elmúlt két évben 350 dolgozót bocsátottak el, miközben a feladatok megsokszorozódtak. A repülőtér a forgalomnövekedésnek köszönhetően elérte kapacitásának határait, a biztonsági feladatokat egyre szigorúbb feltételek között az EU-s elvárásoknak is megfelelve kell ellátniuk a dolgozóknak.
A szakszervezetek azt is kifogásolják, hogy a Budapest Airport megállapodástervezete megfosztaná az érdekképviseleteket sztrájkszervezési joguktól.
Ennek ellenére a szervezet megállapodásra törekszik, a tájékoztatás szerint újabb munkabeszüntetésre vonatkozó konkrét elhatározásuk egyelőre nincs.
Amint arról a Magyar Nemzet is beszámolt, a vasárnapi sztrájkot megelőzően a munkáltató még 6,2 százalékos béremelést ajánlott, ám a munkabeszüntetés miatt ajánlatát leszállította a korábbi 5,5 százalékra. A sztrájk több mint 80 induló és érkező járatot érintett, a gépek átlagosan 1-1,5 órás késéssel közlekedtek, és egy járatot törölni is kellett. A SmartWings légitársaság utasait busszal szállították Pozsonyba és onnan repültek Madridba. A Budapest Airport szerint 5,5 százalékos ajánlata meghaladja a szakszervezetek többsége által aláírt, 2006. február 8-i megállapodásban foglaltakat, abban ugyanis az előző évi infláció plusz egyszázalékos béremelés szerepel.
Megegyeztek Gyökeres Viktor klubváltásáról, az ügynöke döntötte el a vitát
