Kisföldalattin, buszon, villamoson, végül trolin utazva mutatták be a szülők, milyen körülményes babakocsival a főváros egyik pontjáról eljutni a másikra. Akadályt jelentett a földalatti megközelítése, mivel egy babakocsit is erőn felüli teljesítmény lecipelni, két vagy több gyermekkel egyenesen lehetetlen. A buszra sem volt könnyebb felszállni a magas lépcsők miatt. Ahhoz, hogy a kismamák elkerüljék az aluljárókon keresztül való fel-le cipelést, sokszor hatalmas kerülőt kell tenniük a felszínen, ahol az utazótársak, autósok sem túl segítőkészek. – A társadalom közönye sokszor komolyabb gondot okoz – ismerte el Fleischer Judit, a demonstrációt vezető anyuka, hozzátéve, az autókkal olyan közel állnak a házak falához, hogy képtelenség elférni, de előszeretettel parkolnak a zebrán is. – A zöld jelzés idő előtt pirosra vált, a metróhoz nem lehet lifttel lemenni, a járdák pedig túl magasak – panaszkodott egy másik kismama. Bár a Fővárosi Közgyűlés zászlajára tűzte Budapest gyermekbarát várossá tételét, érdemi előrelépés nem történt.
John Emese, az SZDSZ ügyvivője, aki maga is csatlakozott a tegnapi megmozduláshoz, elmondta: egyetért a főváros további akadálymentesítésével, és bízik abban, hogy még több alacsony padlós járművet tudnak átadni, ezzel téve könnyebbé a kismamák közlekedését Budapesten. Bár a jelenlegi demonstráción mindössze két babakocsi vett részt, a sajtó jelenléte meglepően nagy volt, ezért a résztvevők bíznak benne, hogy megmozdulásuk nem volt hiábavaló.
Az elmúlt hónapokban több mint tízezren írták alá az interneten azt a KDNP-s tervezetet, mely a tanuló-, illetve a nyugdíjasbérlethez hasonló kismamabérlet létrehozását javasolja. A Fővárosi Közgyűlés mind az öt pártja megszavazta az indítványt, a Gazdasági és Közlekedési Minisztérium azonban még nem egyezett bele. Néhány hazai város (Kaposvár, Szolnok, Sopron) példájára szeretnék Budapesten is bevezetni a kismama-, illetve kispapabérletet.
Donald Trump és Benjamin Netanjahu munkavacsora keretében tárgyal
