Százmilliós látványberuházás

A BKV ahelyett, hogy sűrítené járatait, ritkítja azokat. Az évről évre csökkenő számú fizető utasokat a cég úgy próbálja meg visszahódítani, hogy több száz millió forintért szereltet fel audiovizuális utastájékoztató táblákat a HÉV-vonalakon.

Velkei Tamás
2007. 12. 20. 23:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Új tájékoztató táblákra lehettek figyelmesek a szentendrei HÉV vonalán utazók az utóbbi hetekben. Ezek sok megállóban a régiek mellé kerültek, s általában – még – nem működnek. Horváth Bálint szóvivő lapunkkal közölte: az új elektronikus táblák a szentendrei HÉV-vonal felújításának részét képezik, a rendszer jelenleg beüzemelés alatt áll, ezért üresek a képernyők több állomáson. Megtudtuk azt is, a rendszer várhatóan 2008 első negyedévében fog teljeskörűen működni, s az „átfogó utastájékoztató rendszerrel” hamarosan más vonalakon is találkozhatunk.
Úgy tűnik, a közlekedési vállalat a járatritkítások mellett ehhez hasonló, inkább látványos, mint hasznos beruházásokkal próbálja viszszacsalogatni az utasokat, hiszen egy nemrég napvilágot látott adat szerint évente három százalékkal kevesebb a fizető utas a BKV járatain. Eközben a régóta ígért csipkártyás beléptetőrendszert a cégnél elfelejtették. Az „audiovizuális utastájékoztató rendszer” költsége eléri a kétszázmillió forintot, ami a többi HÉV-vonalra kivetítve milliárdos költség. Horváth Bálinttól azonban megtudtuk: nincs összefüggés az információs táblák elhelyezéséhez szükséges források és a csipkártyás beléptetőrendszer költségei között.
Kérdésünkre, hogy mi indokolta az eddig kifogástalanul működő régi elektronikus menetrendi táblák cseréjét, Horváth azt mondta: a rendszer „az utasbarát közlekedést érintve nemcsak a biztonságban, hanem például a jövőbeli vágányfelújítások, balesetek során képes lesz az egész belső vonal lezárása helyett csupán az adott szakaszt érintő buszpótlással biztosítani a gyors és kényelmes közlekedést”. Majd hozzátette: az eddigi teljes belső szakaszi pótlások után már négy szakaszra bontva is lehet működtetni majd a HÉV-et, így akár egy-egy rövid szakaszt fog csupán érinteni egy vágányzár, így kevesebbszer kell HÉV-pótlóra szállnunk. Az nem derült ki, ennek mi köze az utastájékoztató rendszerhez.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.