Új tájékoztató táblákra lehettek figyelmesek a szentendrei HÉV vonalán utazók az utóbbi hetekben. Ezek sok megállóban a régiek mellé kerültek, s általában – még – nem működnek. Horváth Bálint szóvivő lapunkkal közölte: az új elektronikus táblák a szentendrei HÉV-vonal felújításának részét képezik, a rendszer jelenleg beüzemelés alatt áll, ezért üresek a képernyők több állomáson. Megtudtuk azt is, a rendszer várhatóan 2008 első negyedévében fog teljeskörűen működni, s az „átfogó utastájékoztató rendszerrel” hamarosan más vonalakon is találkozhatunk.
Úgy tűnik, a közlekedési vállalat a járatritkítások mellett ehhez hasonló, inkább látványos, mint hasznos beruházásokkal próbálja viszszacsalogatni az utasokat, hiszen egy nemrég napvilágot látott adat szerint évente három százalékkal kevesebb a fizető utas a BKV járatain. Eközben a régóta ígért csipkártyás beléptetőrendszert a cégnél elfelejtették. Az „audiovizuális utastájékoztató rendszer” költsége eléri a kétszázmillió forintot, ami a többi HÉV-vonalra kivetítve milliárdos költség. Horváth Bálinttól azonban megtudtuk: nincs összefüggés az információs táblák elhelyezéséhez szükséges források és a csipkártyás beléptetőrendszer költségei között.
Kérdésünkre, hogy mi indokolta az eddig kifogástalanul működő régi elektronikus menetrendi táblák cseréjét, Horváth azt mondta: a rendszer „az utasbarát közlekedést érintve nemcsak a biztonságban, hanem például a jövőbeli vágányfelújítások, balesetek során képes lesz az egész belső vonal lezárása helyett csupán az adott szakaszt érintő buszpótlással biztosítani a gyors és kényelmes közlekedést”. Majd hozzátette: az eddigi teljes belső szakaszi pótlások után már négy szakaszra bontva is lehet működtetni majd a HÉV-et, így akár egy-egy rövid szakaszt fog csupán érinteni egy vágányzár, így kevesebbszer kell HÉV-pótlóra szállnunk. Az nem derült ki, ennek mi köze az utastájékoztató rendszerhez.
Szén-monoxid-mérgezés gyanújával vittek kórházba egy embert
