Több száz tengeri mérföldön át követte az Esperanza (Remény) nevű, környezetvédők irányította hajó a Nissin Maru japán vízi járművet, és sikeresen megakadályozta a bálnavadászatban, közölte a Greenpeace környezetvédelmi szervezet – adta hírül az MTI. Tíznapos keresés után, szombaton találták meg a természetvédő aktivisták a halászokat, akik hat vízi járművel (két felderítő-, három lehalászó- és egy műhelyhajóval) járják a sarkvidéki tenger déli részét. A környezetvédők azért üldözték az ázsiai szigetország halászhajóit, hogy ellehetetlenítsék azok tevékenységét. A Nissin Maru átszelte a bálnavadász-terület határának számító 60. hosszúsági fokot, tehát tilosba lépett. A természetvédők – saját megfogalmazásuk szerint – „azért érkeztek, hogy megállítsák a japán flottát, s ezt meg is tették”. A távol-keleti ország eddig nem reagált a nyilatkozatra. A Greenpeace akciója ellenére attól tart, hogy a japánok teherhajóra rakják a már feldolgozott állatok húsát, és újból visszatérnek az Antarktiszra.
Még a múlt héten a japán bálnavadászflotta után indult egy ausztrál hajó is, hogy egy nemzetközi perhez bizonyítékokat gyűjtsön a vízi emlősök pusztításáról. Az Oceanic Viking kedden hagyta el Perth kikötőjét, hogy három hét alatt a tengeri óriásokra vadászó flotta nyomára bukkanjon a Csendes-óceánon. Az ausztrál vízi járművön vámilletékesek utaznak, akik fotó- és videofelvételeket szándékoznak készíteni a halászokról. Az is elképzelhető, hogy az Antarktisz kutatói által használt Airbus A319-es típusú repülőgépet is bevetik a felderítő és bizonyítékszerző akcióban.
A távol-keleti ország bálnavadászflottája az antarktiszi nyár idején 935 törpe- és 50 közönséges barázdás bálnát akar elejteni. A közelmúltban már letett 50 púpos bálna kilövéséről, miután a tervet nemzetközi felháborodás és 31 ország hivatalos diplomáciai tiltakozása fogadta. A tengeri emlősök halászata 1986 óta tilos, de tudományos célból el lehet fogni az állatokat, a japánok kutatási tevékenysége mögött azonban sokan kereskedelmi halászatot sejtenek. Egy évvel ezelőtt tűz ütött ki a Nissin Maru fedélzetén, és a hajó ezer tonna olajjal a gyomrában napokon át hányódott a tengeren, ezért a japán flotta idő előtt befejezte a lehalászási szezont.
Több lóerővel és lágyabb futóműhangolással lesz tökéletes az Aston Martin Vantage
