A pesti Puskin mozi kávézójában öt óra után néhány perccel sétált végig Woody Allen az asztalok között, a legendás rendezőt fotóriporterek hada követte. Woody Allen a Best Hollywood filmforgalmazó jóvoltából – mintegy meglepetésként – érkezett a Puskinba, itt tartották ugyanis a Kasszandra álma című filmjének magyarországi bemutatóját. A rendező szokatlanul tragikus hangvételű drámáját nem mindennapi módon maga az alkotó konferálhatta fel. A többszörös Oscar- és Golden Globe-díjas Woody Allen valójában nem a filmbemutató, hanem együttesének koncertje miatt érkezett Budapestre; este nyolckor már a Budapest Sportarénában lépett fel a New Orleans Jazz Banddel.
A rivaldafénytől láthatóan idegenkedő filmművész elismerte, hogy a Kasszandra álma pályafutása legkomorabb filmje. A film Philip Glass melankolikus vonószenei aláfestésével egy londoni testvérpár tragédiáját mondja el, akik egy gazdag rokon – és saját életük kisstílűsége – miatt gyilkosságra kényszerülnek, tettük romlásba taszítja őket. A Kasszandra álmának főszerepét Ewan McGregor és Colin Farrell játssza, a film hazai vonatkozása, hogy operatőre a szintén Oscar-díjas Zsigmond Vilmos. A 72 éves alkotó Budapestről szólva megjegyezte, nem először jár itt, de alig várja, hogy zenekara, a New Orleans Jazz Band csütörtök esti koncertje után a várossal jobban megismerkedhessen.
A filmrendező 1935-ben született New Yorkban, Allen Stewart Konigsberg néven. Kezdetben tévéműsorok, Broadway-revük, éjszakai programok munkatársa volt. Az 1960-as évek közepétől filmszínészként, valamint rendezőként sajátos vígjátéktípust hozott létre, filmjeibe gyakran sző önironikus életrajzi elemeket, két fő kérdésnek a szerelmet és a halált tartja. Woody Allen és a New Orleans Jazz Band minden hétfő este a manhattani Carlyle Hotelben lép fel; a zenekar XX. század eleji New Orleans-i klasszikus dzsesszt játszik.
NEW ORLEANS. Kamaszkora óta klarinétozik (művésznevét is egy klarinétművésztől, Woody Her-mantól kölcsönözte), a hatvanas évektől pódiumon is muzsikál Woody Allen. Bár példaképétől, Woodrow Charles Hermantól eltérően nem dzsesszlegenda, csütörtök este telt ház előtt bizonyította be, hogy több mint hobbizenész, kitűnő koncertet adott. A magyar főváros a zenekar európai turnéjának egyik állomása volt, a muzsikusok e koncerten is az úgynevezett New Orleans-i dzsesszt népszerűsítették. A dzsessz különböző irányzatai közül a legfontosabb a New Orleans környéki volt. Ezt a stílust a többi ragtime zenétől olyan elemek tették eltérővé, mint a szabadabb ütemkezelés, az összetettebb improvizációs technika, az e stílusban játszók a blues-ból is merítenek. (Tölgyesi)
Megdöbbentő adatok láttak napvilágot a migránsbűnözésről
