Kisfaludy András, a Magyar Dokumentumfilm-rendezők Egyesületének (Made) elnöke – akár 2007 őszén, most is – hangsúlyozta: a dokumentumfilm-fesztivált önállóan rendeznék meg, de nem elszakadva a magyar filmszemlétől.
Mivel a rendszerváltoztatás után a magyarországi dokuműhelyek felbomlottak, a Made elnöke szerint a másik fontos kérdés újra a műhelyben gondolkodás: a műhelymunka emelné a filmek színvonalát, másrészt felölelné a teljes filmgyártást az ötlet megszületésétől a terjesztésig. Nem utolsósorban a műhely egységes szervezetként léphetne fel a döntéshozókkal folytatott megbeszélésen. Kifejtette, a műhelyek munkáját ki kell terjeszteni az eseti, úgynevezett ad hoc keret bevezetésével, amelyeket a műhelyek a bemutatás kényszere nélkül tudnának használni.
Kisfaludy András fontos és megoldandó kérdésként említette egy olyan iroda létrehozásának szükségességét, amely a dokumentumfilmek magyarországi és külföldi forgalmazásával foglalkozik. Vészi András filmrendező szerint egy műhely bármennyi sikeres produkciót tud felmutatni, az ebből befolyt összeget nem lehet két másik rendező következő filmjére fordítani. Kocsis Tibor filmrendező ennek ellentmondva kifejtette, annak a néhány száz készítőnek az érdekeit is képviselni kell, akik nem tagjai a jelenlegi négy-öt műhelynek.
Szomjas György filmrendező, a Magyar Filmművészek Szövetségének főtitkára leszögezte: lehetetlen, hogy a filmszemle egy szekcióját szervezetileg és pénzügyileg leválasszák a magyar filmszemléről, mert a filmszemle szervezője és szakmai gazdája a filmszövetség, amit egységes szakmai alapon kell kezelni.
Ha tehát a dokumentumfilmes szakma akar egy kifejezetten dokumentumfilmes fesztivált, amit a szakma felvállal és szervez, akkor ezt a szövetség abban az esetben támogatja, ha szervezetileg és pénzügyileg leválasztják a szemléről.
Szijjártó Péter elárulta, melyik a kedvenc csapata
