Már ötmillió előfizető

A T-Mobile nemrég érte el az ötmilliós előfizetői számot, ezen belül a mobilinternetet használók köre egy év alatt megháromszorozódott. Winkler Jánost, a T-Mobile vezetőjét – aki szerint az sem elképzelhetetlen, hogy a hűtőgépbe is SIM-kártya kerülhet – a piaci átalakulásokról és a fogyasztói szokások változásáról kérdeztük.

2008. 07. 10. 7:42
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Minek hatására sikerült elérni az ötmilliós előfizetői számot? Idén mennyivel emelkedhet ez a szám?
– Sok jó ajánlattal álltunk elő, tarifaajánlataink fogadtatása kedvező volt, s a vártnál is sikeresebb a mobilinternet, ami hosszabb távon erősítheti a növekedés dinamikáját. Korábban az ötmilliót is óvatosan mertem volna kimondani, de a számokat elnézve a hatmillió kapcsán már biztosabb vagyok, azt viszont nem jósolnám meg, mikorra érjük el.
Egyértelmű számomra, hogy a mobilkommunikáció alkalmazási lehetőségei rendkívül széles körűek. Akár egy riasztóról, akár egy adatokat szolgáltató mérőberendezésről, akár egy internetmodemről van szó, a mobilhálózatok gyors telepíthetőséget biztosítanak. Egyre több eszközbe kerülnek SIM-kártyák, s néhány év múlva már azon sem lepődünk meg, ha a hűtőgépben lévő SIM-kártya SMS-ben értesít, ha áramszünet miatt kiolvadás fenyegeti a mélyhűtőben tárolt ételeket. E megoldásokhoz új kártya kell, s ezért tartom reálisnak, hogy a három hazai szolgáltatónál hoszszabb távon akár húszmillió előfizetés legyen. Ez persze nem ügyfeleket, hanem SIM-kártyákat takar, s a legtöbbet nem mobiltelefonban használják majd.
– Az elmúlt évek során lehetett erre számítani? Volt egy időszak, amikor telítődött a piac, aztán megint elindult a növekedés.
– A növekedés folyamatos, annak intenzitása valóban változó. Az újabb erőteljes bővülés elsősorban annak köszönhető, hogy eljött a mobilinternet ideje. Az elmúlt pár év fejlesztései azonban megalapozták azt a hajtóerőt, ami ma már markánsan tetten érhető a SIM-kártyák számának bővülésében. A mobilinternet valós alternatíva lett, s a felhasználói igény megérett rá. Örülök, hogy a mobil széles sáv elterjesztésében a T-Mobile-nak meghatározó szerepe volt.
– Milyen szerepet játszott az innováción belül a mobilinternet, s ez mennyiben határozta meg az ilyen szintű előfizetői kör kialakulását?
– A mobilinternet a jövőben az egyik fő növekedési lehetőségünk. A hang terén már nem lehet nagyot lépni előre, több mint 11 millió SIM-kártya van Magyarországon. Ahhoz, hogy elérjük az említett húszmilliós számot, elég sok internet-előfizetést is értékesítenünk kell. Fejlesztéseink középpontjában évek óta a mobil széles sáv áll, a 3G/HSDPA-hálózat kiépítése jelentős beruházást igényel majd. A gyors mobilinternetünk jelenleg már több mint 170 településen, a lakosság 57 százaléka számára elérhető. Egyszerre bővítjük a területi lefedettséget és a kapacitásokat. A használat ugyanis megdöbbentő sebességgel bővül, az adatforgalom egy év alatt a tizenhatszorosára nőtt. Az előfizetők száma egy esztendő leforgása alatt megháromszorozódott, s ez ahhoz is hozzájárult, hogy a mobilinternetet használók köre is vegyesebb legyen.
– Mennyire jellemző, hogy egyszerre kettő vagy akár több SIM-kártyával is rendelkezik egy-egy ügyfél?
– A jövő egyértelműen erről szól. Nekem legalább négy SIM-kártyám van, néha még magam sem számolom össze, mennyit használok valójában. A mobilomon túl SIM-kártya van a hordozható számítógépemben, a mobilinternetes modemben, valamint az autótelefonomban és a nyaraló riasztórendszerében is. Egyre jellemzőbb, hogy egy-egy ügyfél 2-3 SIM-kártyával rendelkezik.
– Idén milyen fejlesztéseket tervez a T-Mobile?
– A 3G/HSDPA-hálózatot építjük tovább, erre jelentős összeget költünk, s azt remélem, hogy az év végére több település kerül be a széles sávú hálózatba, mint tavaly. Azokon a területeken, ahol az ügyfelek számára új értékeket teremthetünk, az életüket megkönnyítő, számukra valamilyen hasznot hajtó megoldást találhatunk, ott több új szolgáltatással jelenünk majd meg a piacon.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.