A komplex szolgáltatásokat kínáló cégeké a jövő

A nagy autópálya-építő cégek közvetlen alvállalkozójából komplex műszaki szolgáltatásokat kínáló vállalkozássá fejlesztették tulajdonosai Híd Transz Kft.-t – mondta el lapunk kérdésére Schlotter András cégvezető. A vállalkozás továbbra is jelen van a folyó autópálya-beruházásoknál, illetve gátépítési munkáknál, de innovatív megoldásokkal részt vesz a metróépítésben, és vasúti alépítményt is készít.

Munkatársunktól
2008. 08. 13. 22:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Napjainkban az érdeklődés középpontjában áll az M6-os autópálya építése. Részt vesznek-e ebben a munkában?
– Cégünk a Mecsek Autópálya Konzorcium egyik tagja, a Colas SA közvetlen alvállalkozójaként egy 3,3 kilométeres szakasz teljes körű földmunkáját végzi. A konzorcium tagja még a Strabag AG, a Bouygues SA és az Intertoll Europe Zrt. is. Számunkra több szempontból szakmai kihívás ez a feladat. Legelőször azért, mert mint mindannyian tudjuk, 2010 tavaszára, a pécsi Európa kulturális fővárosa rendezvényekre el kell készíteni a sztrádát. Emellett nekünk, mint a közelben homok- és kőbányát művelő cégnek, külön feladatunk, hogy gondoskodjunk róla, mindig a megfelelő mennyiségben álljon a munkaterületen rendelkezésre az útépítési alapanyag. Ez rendkívül fegyelmezett logisztikai hangolást kíván. Éppen ezért gépparkunk – amely megközelítően száz teherszállító és talajmunkagép a legmodernebb nyomkövető és üzemanyag-ellenőrző rendszerrel felszerelve –, valamint húsz- fős műszaki irányító csapatunk, benne főmérnökkel, építésvezetőkkel, művezetőkkel, jórészt a helyszínen dolgozik. Mindent elkövetnek, hogy a ránk bízott szakaszt, amelynek töltése helyenként 15 méter magasságig emelkedik – utóbbi a Sió hídjához kapcsolódik majd – a lehető legjobb minőségben és időre elkészüljön. Az év végén át kell adnunk a munkaterületet.
– Hogyan ítéli meg a cég piaci helyzetét?
– A tavalyi „fekete esztendő” után idénre megélénkült a piac, de rendkívül feszítettek a vállalási árak, és rövidek a határidők, ezért csak olyan cég maradhat talpon, amely sokoldalú, és komplex műszaki feladatok elvégzésére képes. A mélyépítési piac meghatározó szereplője, a Híd Transz Kft. is arra törekszik, hogy új területeken jelenjen meg, és innovatív technológiákat sajátítson el. Példaként megemlítem a fővárosi metróépítésben való részvételünket. Három állomás építésében is közreműködünk, és ennek során kifejlesztettünk egy földkiemelő konténeres technológiát, amelynek segítségével nagy mennyiségű földet vagyunk képesek gyorsan, nagy mélységből, akár 30 méterről a felszínre juttatni.
– Milyen stratégiai tervekkel készülnek a jövőre?
– Új tevékenységi területeink közül kiemelném a vasúti alépítmények készítését, jelenleg is építünk az ország több pontján új, nagy sebességű vasúti pályához töltést. Ez is nehéz és komplex feladat, ugyancsak a szoros határidő miatt. Részint pedig azért, mert a munkát a meglévő és működő vasúti pálya közvetlen közelében kell végeznünk, méghozzá úgy, hogy csak a MÁV által biztosított rövid vágányzár idején dolgozhatunk a meglévő vágányokon. És végül azért, mert a nedves, mocsaras altalajon hagyományos technológiával nem lehet vasúti alépítményt készíteni, ezért a tervezett hagyományos technológia helyett korszerű stabilizációs módszert alkalmazunk, amit svájci know-how-t alkalmazó partner bevonásával a helyi talajviszonyokhoz igazítva kísérleteztünk ki. A vasútépítés mellett hulladéklerakók földmunkáit is végezzük, emellett egészen új feladatként csatorna- és vízelvezető rendszerek komplex kivitelezésébe is belevágtunk.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.