Gyorsan romlik a magas üzemanyagárak miatt a légi közlekedés helyzete, s a kedvezőtlen folyamatok már a Budapest Airportot (BA) is elérték. A távirati iroda tájékoztatása szerint az olaj árának emelkedése forgalomcsökkenést és bevételkiesést okoz a BA-nál, ám a repülőtér ennek ellenére sem ad újabb kedvezményeket a légitársaságoknak.
Szollár Domokos szóvivő az MTI-nek kifejtette: a budapesti légikikötő üzemeltetőjét nemcsak a takarékosságra kényszerült légicégek járattörlései, hanem a magyar gazdaság helyzete is hátrányosan érinti. Az elmúlt egy-két évben ugyanis nem nőtt a belföldi kereslet, s a piac gyengélkedése miatt a SkyEurope diszkont-légitársaság el is hagyta a magyar piacot. A cég kivonulása azért nem vetette vissza a keresletet, mert szinte ezzel egy időben jelent meg Ferihegyen a Ryanair.
Utóbbi fapados légitársaság a közelmúltban bejelentette: a magas üzemanyagárak miatt november 4-től december 19-ig szünetelteti az összesen 180 Budapestről induló járatát. Szollár kiemelte, a cég döntését nem kizárólag a magas ferihegyi tarifák miatt hozta meg, hiszen erre a lépésre a Ryanair több országban is rákényszerült. A BA-nak ugyanakkor nincs tudomása arról, hogy más légitársaságok is járatszüneteltetést fontolgatnának, sőt a versenytársak közül többen is a kapacitás bővítését tervezik – mondta a szóvivő.
Szollár Domonkos közölte: a Ferihegyi repülőtér ösztönzőrendszere kellően vonzó, ezért a BA nem fontolgatja újabb kedvezmények bevezetését. A jelenlegi szabályok szerint például ha egy légitársaság úgy dönt, hogy a Budapestről elérhető városok listáját bővíti, egy éven keresztül nem kell leszállási díjat fizetnie, s a második esztendőben ötven, a harmadikban huszonöt százalékos kedvezményt kap.
Bóka János: az Európai Bizottság költségvetési javaslata nem mutat utat a versenyképesség helyreállításához
