Hallgatnak a helikopterekről

Miután tárgyalt az egészségügyi miniszterrel, lemondta a budaörsi repülőtérre tervezett sajtótájékoztatóját a légi mentők vezetője, Túri Péter. A tárca úgy véli: a múlt heti helikopterbalesetről nem ildomos addig információt adni, amíg zajlik a nemzetközi vizsgálat.

Mizsei Bernadett
2008. 08. 13. 22:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Hét végén elmaradt a Légimentő Kht. ügyvezető igazgatójának sajtótájékoztatója. Az esemény a Székely Tamás egészségügyi miniszterrel történt tárgyalás után hiúsult meg. Magyarázatként a tárca lapunknak annyit mondott: nem tartják ildomosnak, hogy azelőtt tartson bárki is ez ügyben tájékoztatást, amíg zajlik a vizsgálat. A közlekedésbiztonsági szervezet jelentésére viszont előreláthatólag heteket kell várni.
Az ügy előzménye, hogy egy ember meghalt, hárman pedig megsérültek múlt csütörtökön, amikor lezuhant egy mentőhelikopter a Pest megyei Kiskunlacháza és Apajpuszta között. A jármű Paksról Budapestre tartott egy kétéves égési sérült gyermekkel és édesanyjával. Őkés a gépen tartózkodó orvos és a pilóta életben maradtak, az ápoló azonban a helyszínen meghalt. Túri Péter tegnap már nem akart nyilatkozni lapunknak, de pénteki sajtótájékoztatóján azt mondta: a balesetet valószínűleg az okozta, hogy mindkét hajtómű leállt.
Székely Tamás a múlt héten kijelentette: típushibáról szó sem lehet. Ezt azzal magyarázta, hogy ezer fölötti az európai térségben az ilyen típusú, hasonló céllal repülő gépek száma. Ezekkel pedig még nem fordult elő, hogy leállt a hajtóművük. A miniszter szerint így csak egyedi problémáról lehet szó. Szombaton viszont annak a helikopternek is leállt a hajtóműve, amelyet az összeroncsolódott gép helyettesítésére küldtek. Az új járművet szombat délelőtt az M3-as autópályára riasztották egy árokba borult gépkocsi utasainak mentésére. A baleset sérültjeit végül mentőkocsival szállították kórházba, a légi jármű segítségére nem volt szükség.
– Fogát összeszorítva dolgozik mindenki több mint két éve. Gyalázatosak a körülményeink, mégis minden reggel kinyílik a hangárajtó – panaszolják a szerencsétlenült járt ápolónak írt búcsúlevelükben kollégái. Hozzáteszik: „Ha nem nyílt, ha beszakadt a beton, ha befagyott az üveg, ha csöpögött a tankoló kocsiból a keró, akkor is repültünk, mentettünk, mert ez az életünk.” A miniszter szerint viszont nem áll fenn olyan körülmény a hazai bázisokon, amely megakadályozná a sikeres mentést. – A légi közlekedés nagyon pontos szabályrendszer alapján üzemel, ezért csak ott működhet mentőbázis, ahol megfelelő körülményeket tudnak biztosítani – vélekedett Székely Tamás.
Az Országos Mentőszolgálat közleményéből kiderül: a szombaton meghibásodott gép hibáját az észleléstől számított egy órán belül elhárították. A helyszínre érkező osztrák szakértők és a Légimentő Kht. megállapították, hogy a jármű üzembiztos, folytathatja munkáját.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.