Cégösszefonódás fedezhető fel a Nemzeti Fejlesztési Ügynökség (NFÜ) nettó 580 millió forint értékű kommunikációs pályázatának nyertesei között. Az egyik cég ügyvezetője egy másik társaságban résztulajdonos, a harmadik győztes pedig korábban a Miniszterelnöki Kabinet stratégiai kommunikációs főigazgatójának adott munkát – derítette ki a Hír TV.
A három nyertes közül kettőnek, az Extreme Rendezvényügynökség Kft.-nek, valamint a Delounge Grafikai és Produkciós Kft.-nek a postai címe megegyezik. A cégadatok szerint pedig az Extreme ügyvezetője nem más, mint a 2006-ban alapított Delongue egyik résztulajdonosa.
A Nemzeti Fejlesztési Ügynökség közbeszerzési eljárásának eredményeként a Budapest XI. kerületi Pannonhalmi út 36. alá öszszesen csaknem nettó félmilliárd forint folyik be uniós forrásból kommunikációs célokra.
A Pannonhalmi úti irodaházba bejegyzett két cég egyike már korábban is kapott megbízást a Bajnai Gordon miniszter által felügyelt Nemzeti Fejlesztési Ügynökségtől. Szetey Gábor exállamtitkár egykori cége, az Extreme Kft. például tavaly nyáron százmillió forintért rendezhetett meg egy félnapos fesztivált. A harmadik nyertes, a Publicis Kft. pedig a miniszterelnöki kabinet stratégiai kommunikációs főigazgatójának, Baráth Péternek – Baráth Etele, az EU-pénzekért korábban felelős miniszter, jelenleg szocialista parlamenti képviselő fiának – volt a korábbi munkahelye. Ez a magáncég is dolgozott egyébként már az uniós pénzek felhasználását felügyelő Nemzeti Fejlesztési Ügynökségnek. A kft. most százmillió forintos megbízást nyert el. Az ügy kapcsán az NFÜ mára ígért választ a Hír TV-nek.
Mindeközben az egyik korrupcióellenes nemzetközi szervezet a nagy összegű kormányzati kommunikációs kiadások átláthatóságának megteremtését sürgeti. Alexa Noémi, a Transparency International Magyarország ügyvezető igazgatója különösen érzékeny területnek nevezte a kommunikációt. – Ez egy olyan terep, ahol nagyon nehéz megállapítani, melyek a reális és melyek az irreális költések, és nagyon nehéz a különböző helyeken közzétett információkat összerakni az állampolgárnak, és abból objektív képet kapni arról, hogy az uniós vagy hazai forrásokat milyen módon költi az állam, költik az önkormányzatok kommunikációra – fogalmazott Alexa Noémi, a Transparency International Magyarország ügyvezető igazgatója.
Hatalmas a dugó az M7-esen, menekülnek az emberek a viharok elől
