Kalákában nyerik el a PR-pénzeket

Munkatársunktól
2008. 09. 04. 7:52
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Cégösszefonódás fedezhető fel a Nemzeti Fejlesztési Ügynökség (NFÜ) nettó 580 millió forint értékű kommunikációs pályázatának nyertesei között. Az egyik cég ügyvezetője egy másik társaságban résztulajdonos, a harmadik győztes pedig korábban a Miniszterelnöki Kabinet stratégiai kommunikációs főigazgatójának adott munkát – derítette ki a Hír TV.
A három nyertes közül kettőnek, az Extreme Rendezvényügynökség Kft.-nek, valamint a Delounge Grafikai és Produkciós Kft.-nek a postai címe megegyezik. A cégadatok szerint pedig az Extreme ügyvezetője nem más, mint a 2006-ban alapított Delongue egyik résztulajdonosa.
A Nemzeti Fejlesztési Ügynökség közbeszerzési eljárásának eredményeként a Budapest XI. kerületi Pannonhalmi út 36. alá öszszesen csaknem nettó félmilliárd forint folyik be uniós forrásból kommunikációs célokra.
A Pannonhalmi úti irodaházba bejegyzett két cég egyike már korábban is kapott megbízást a Bajnai Gordon miniszter által felügyelt Nemzeti Fejlesztési Ügynökségtől. Szetey Gábor exállamtitkár egykori cége, az Extreme Kft. például tavaly nyáron százmillió forintért rendezhetett meg egy félnapos fesztivált. A harmadik nyertes, a Publicis Kft. pedig a miniszterelnöki kabinet stratégiai kommunikációs főigazgatójának, Baráth Péternek – Baráth Etele, az EU-pénzekért korábban felelős miniszter, jelenleg szocialista parlamenti képviselő fiának – volt a korábbi munkahelye. Ez a magáncég is dolgozott egyébként már az uniós pénzek felhasználását felügyelő Nemzeti Fejlesztési Ügynökségnek. A kft. most százmillió forintos megbízást nyert el. Az ügy kapcsán az NFÜ mára ígért választ a Hír TV-nek.
Mindeközben az egyik korrupcióellenes nemzetközi szervezet a nagy összegű kormányzati kommunikációs kiadások átláthatóságának megteremtését sürgeti. Alexa Noémi, a Transparency International Magyarország ügyvezető igazgatója különösen érzékeny területnek nevezte a kommunikációt. – Ez egy olyan terep, ahol nagyon nehéz megállapítani, melyek a reális és melyek az irreális költések, és nagyon nehéz a különböző helyeken közzétett információkat összerakni az állampolgárnak, és abból objektív képet kapni arról, hogy az uniós vagy hazai forrásokat milyen módon költi az állam, költik az önkormányzatok kommunikációra – fogalmazott Alexa Noémi, a Transparency International Magyarország ügyvezető igazgatója.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.