A pálcikarajztól a mobilinternetig

Imrei Szilárd rendező szeretne lenni. Ő az az egyetemista fiatalember, aki pálcikaemberes animációs filmjével nemrégiben megnyerte a T-Mobile reklámpályázatát. Rajong a reklámokért, azt mondja, néha csak emiatt kapcsolja be a televízióját.

Bodacz Péter
2009. 09. 09. 22:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Az Egy kisfiú internete tulajdonképpen egy jópofa animáció. A film „főhőse” egy kisgyerek, aki pálcikarajzokon keresztül mutatja be, hogy az apukájának milyen előnyöket tartogat a mobilinternet. Miért pont ezt a formát választotta?
– Szerepet játszott ebben az is, hogy az animáció olyan műfaj, amihez elegendő egyetlen ember és egy számítógép, tehát a legegyszerűbb ilyet készíteni, miközben újszerűeket lehet vele alkotni. Meg amúgy is nagyon szeretek animációkat készíteni. Nagyon régre nyúlik vissza ez a történet. Általános iskolás koromban kezdődött, amikor nekiálltunk képregényeket készíteni, de egyikünk sem tudott rendesen rajzolni. Viszont a pálcikaember olyan kis figura, amivel szinte mindent jól le lehet modellezni. Így aztán oldalakat töltöttünk meg ilyen rajzokból, és annyira megtetszett, hogy később, amikor megtanultam animációkat készíteni, ott is átvettem, de akkor már mozgásban láttam viszont a pálcikaembereket. Mára ezek a figurák nagyon a szívemhez nőttek. Rengeteg pálcikaemberes, verekedős vagy hasonló történetet elmesélő videó van a neten, és gondoltam, én is csinálok egyet, mert ezek aranyosak is lehetnek.
– Mennyire volt nehéz ezt technikailag megvalósítani?
– Egyáltalán nem volt nehéz. Nem egy bonyolult programmal készítettem, és az animáció felépítése is egyszerű.
– Mit gondol, miért az ön videódat találta a legjobbnak a zsűri?
– Talán azért, mert újszerű, tehát nem sűrűn látni ilyesmit a tévében, és a dallama is jópofa. Emellett olyan reklám, amire, ha először látják, odafigyelnek az emberek, végignézik, de csak a végén derül ki a lényeg. Majd amikor legközelebb is látják, már egy pillanat alatt tudják, miről van szó.
– Milyen reklámokat szeret? Egyáltalán, mennyire figyeli a reklámokat?
– Van úgy, hogy csak a reklámok miatt nézem a tévét.! Nem szeretem a szájbarágósakat (például amikor előhúzzák a farzsebükből a mosóport), de nagyon bejönnek azok, amelyeknek van egy kis története. Szeretem, ha az elején ki sem derül a spotból, hogy mit akar reklámozni és csak a végén, egy kis villanás alapján válik egyértelművé.
– Vannak már más filmes tapasztalatai, vagy a T-Mobile reklámpályázata volt az első?
– Amellett, hogy konkrétan erre a pályázatra küldtem még be más anyagokat is, a barátaimmal, ismerőseimmel közösen is készítettünk már videókat még a pályázat előtt. Írtam például egy forgatókönyvet egy novellából, és azt rövidfilm formájában már le is forgattuk. Ha a hangot újra felvesszük stúdióban, akkor egész tűrhető film lesz belőle. Egy videoklipet is forgattunk egy ismerős zenekarának. Arra szeretném építeni a karrieremet, hogy amit csinálok, azt mások is lássák. Jelenleg a Pécsi Tudományegyetem Pollach Mihály Műszaki Karán tanulok mint televíziós műsorgyártó, most leszek másodéves. Nagyon sokat foglalkozunk tévéfelvételek készítésével és műsorszórással. Végső soron rendező szeretnék lenni, vagy a film világában helyet kapni.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.