Rákényszerülhet a BKV, hogy felmondja az Alstommal kötött szerződését és ráterhelje valamennyi többletköltségét, miután a gyártó a mai napig nem szerezte meg a 2-es metró vonalára gyártott Metropolis szerelvény végleges típusengedélyét – olvasható a közlekedési cég MTI-hez eljuttatott tegnapi közleményében. A fővárosi vállalat felhívta a figyelmet arra, hogy a 2006. május 30-án aláírt szerződés szerint a szerelvényeknek már hónapok óta utasokat kellene szállítaniuk, de még mindig nem teljes az engedélykérő dokumentáció. Mivel a szerződésbontás egyik félnek sem jelent kedvező alternatívát, a tárgyalások június végéig tovább folynak, de – ahogy tegnapi számunkban rövid hírben utaltunk rá – ha addig sem lesz végleges típusengedély, akkor a BKV valószínűleg kénytelen lesz a szerződést felmondani.
A keddi egyeztetésén az Alstom bemutatta azt a tesztprogramot, amelynek megvalósításával az új metrószerelvények forgalomba helyezhetők – reagált tegnap közleményben a gyártó cég, amely hangsúlyozta, hogy ez a program a BKV számára is meghatároz feladatokat. A francia cég felhívta minden érintett – beleértve a BKV-t és a Nemzeti Közlekedési Hatóságot – figyelmét az együttműködés fontosságára „az egyes felek kötelezettségeinek betartása és a végleges típusengedély megszerzése érdekében.” Az Index úgy tudja, hogy a konfliktust már előre sejteni lehetett, miután értesülésük szerint Demszky Gábor főpolgármester a múlt héten magához kérette a francia nagykövetet.
Közvetítés. Több tíz milliós megrendeléseket kaptak a közlekedési minisztérium és háttérintézményének volt dolgozói a tárcától az elmúlt években. Csepi Lajos államtitkár asszisztense például havi másfél millió forintért közvetíthet a minisztérium és egyik intézménye, a Közlekedésfejlesztési Koordinációs Központ között – írja az Index. A minisztérium honlapján lévő adatok szerint az Akvizitor Befektetési és Szolgáltató Zrt. tavaly március elején kötött szerződést a tárcával évi 24 millió forintért, s a koordinálás mellett tanácsadói feladatai is vannak. A koordinációs központ elődje, az útgazdálkodási igazgatóság nyugalmazott igazgatóhelyettese közel 23 millió forintért adhatott tanácsokat a tárcának három év alatt, de több mint 28 millió forinttal gazdagodott egy volt főosztályvezető 2007-ben alapított cége is.

Kiderült, ki lehetett az ukrán kémbotrányban érintett magas rangú magyar katonai vezető