A rendőrség 2006 augusztusa óta nyomoz az ügyben a MÁV Zrt. feljelentése nyomán. Eszerint a Hídépítő 2004-re kimutatott 900 millió forintos vesztesége mögött a cég vezetőinek hűtlen kezelést megalapozó döntései állnak. A nyomozók több ezer oldalnyi iratanyag tanulmányozása során több szabálytalanságra bukkantak. A cég például fiktív számlázást folytatott, amely mögött nem állt tényleges tevékenység. Fény derült arra is, hogy a társaság több ideiglenes hídelem legyártására kapott megrendelést, ehelyett azonban a régieket festették át és számlázták le úgy, mintha újak lennének. A bűncselekményekkel okozott vagyoni hátrány meghaladja a 207 millió forintot, de a nyomozás során azt is vizsgálják, hogy más bűncselekmény is megvalósult-e.
*
Február 4-én a rendőrség házkutatást tartott a MÁV Informatika Zrt. székházában. A hatóság hűtlen kezelés bűntett elkövetésének megalapozott gyanúja miatt nyomoz a társaságnál történt visszaélésekkel kapcsolatban. Az eljárás eddigi adatai alapján gyanú vetődött fel arra vonatkozóan, hogy a cég vezetője, Hosszú Sándor döntései jelentős kárt okoztak a társaságnak és magának a MÁV-nak. A nyomozók adatokat és információkat kértek a MÁV-tól az Informatika Zrt.-nél kötött egyes munkaszerződésekről, illetve több végkielégítésről, továbbá a társaság húsz céggel kötött tanácsadói szerződéseinek teljes dokumentációját is vizsgálják. A rendőrség szerint bár a két ügynek nincs köze egymáshoz, azt elismerik, hogy a cégnél hasonló konstrukció alapján kötöttek tanácsadói és munkaszerződéseket, mint a BKV-nál.
Mindezeken túl az állami vállalathoz kötődő több, botrányszagú ügyben is nyomozás folyik. Befolyással üzérkedés bűntettének gyanúja miatt a Nemzeti Nyomozó Iroda gazdaságvédelmi főosztályán, a MÁV Cargo Zrt. privatizációjával kapcsolatos bűnügyben a Legfőbb Ügyészség április 25-ig meghosszabbította a nyomozást. A Hír TV számolt be arról, hogy az eredetileg tervezett összeg másfélszeresét, körülbelül hárommilliárd forintnyi sikerdíjat utalhattak át egy budapesti családi bt. számlájára a MÁV Cargo privatizációja után. 2008 szeptemberében a nyomozók őrizetbe vették a MÁV Cargo Zrt. vezetőjét és a MÁV Zrt. két másik korábbi vezető beosztású munkatársát. A rendőrség különösen jelentős vagyoni hátrányt okozó hűtlen kezeléssel gyanúsítja őket: a társaság számára rendkívül előnytelen üzletet kötöttek, amikor hulladék vasként értékesítették a MÁV kétezer, futóképes vagy kisebb javítással azzá tehető vasúti kocsiját. A vasúttársaságot ért kár a rendőrség szerint meghaladhatja az egymilliárd forintot.