Miközben az akciókat hirdető kiadványában augusztus első hetére időzítve még kedvezményes vásárlások lehetőségével hitegeti az embereket az Euronics, debreceni áruházuk bejáratán már hetek óta a Technikai okokból zárva tábla várja a vásárlókat. Ez ugyan kellemetlen a véletlenül odalátogatóknak, de más problémát számukra nem jelent. Néhány olvasónk azonban igencsak pórul járt.
Az egyik, neve elhallgatását kérő debreceni lakos arra hívta fel a figyelmünket, hogy az ismert telefonszámokon senki nem veszi fel a kagylót, s a helyi hírek szerint talán tönkrement a kereskedelmi lánc. Olvasónk szerint a szomszédos lámpaüzletben sem tudnak semmit az áruházról, így hiába kérdezősködnek náluk a kifizetett, de még el nem szállított termékek vásárlói, illetve a garanciális javításon lévő készülékük iránt érdeklődő ügyfelek.
*
Szintén debreceni az a vásárló, aki azt a hűtőgépét szerette volna elvinni, amire július elején előleget fizetett be, de néhány nappal később zárt ajtókat talált a hőn áhított háztartási gép helyett. Azóta is hiába keresi az áruház illetékeseit, illetve várja a kifizetett előleg visszatérítését vagy a termék kiszállítását. De nem járt jobban az a hajdúsági kistelepülésen két gyermekét egyedül nevelő anya sem, akinek új porszívója néhány héten belül kétszer is elromlott. Második alkalommal az Euronics küldte szervizbe a készüléket, s amikor a megyeszékhelyre busszal felutazó asszony a javítás iránt érdeklődött volna, szintén zárt ajtók fogadták, és a telefonokat sem vette fel senki.
Az Euronics debreceni áruházát működtető Bravotech Kft. marketingvezetője, Balogh Beáta az áruházbezárással kapcsolatosan a tulajdonosok felhatalmazásának hiányában nyilatkozni nem tudott, annyit azonban lapunknak elmondott, hogy az üzlet nem zárt be véglegesen. Kérdésünkre, hogy mit várhatnak a kifizetett, de el nem szállított, illetve garanciális javításra váró termékek tulajdonosai, a marketingvezető annyit mondott: „az országban 126 áruházunk működik, azt javaslom a vásárlóknak, hívják fel a hozzájuk legközelebbit, s biztosan segíteni fognak nekik”.
Baranovszky György, a Fogyasztóvédelmi Egyesületek Országos Szövetsége elnöke szerint a láncnak hibás teljesítés miatt meg kell téríteni a pórul járt polgárok többletköltségeit. Ugyanakkor nem sok jót ígér a hoppon maradt vásárlóknak, hogy az elmúlt fél évtizedben az Euronics többször is a Gazdasági Versenyhivatal látókörébe került, s összesen 70 milliónyi bírságot fizetett, többek között akciós termékek megtévesztő reklámozása miatt, illetve a hivatal összefonódást is megállapított az Euronics-érdekeltségek között.
Szcientológus tulajdonosok. Az Euronics magyarországi áruházait működtető Vöröskő Kft. és a Bravotech Kft. a Heti Válasz információi szerint erősen köthető a Magyarországi Szcientológia Egyházhoz. A Vöröskő Kft. tulajdonosai, Fazekas Péter és Fazekas Zsolt a szcientológia hazai vezetői és legfőbb támogatói: az egyház új budapesti központjának megvásárlását 150 millió forinttal segítették. Tavaly novemberben 124 millió forint értékű fiktív- számla-befogadással is megvádolták a Fazekas testvéreket a Veszprémi Városi Bíróságon. A perben Fazekas Zsolt azzal védekezett, hogy az üzletekben mutatkozó gyanús leltárhiányok felderítésére vásároltak speciális szoftvert, amellyel az áruházak számítógépein zajló folyamatokról továbbítottak adatokat a központba. A számítógépes program azonban információk illegális beszerzésére is alkalmas, ami fölveti a jogosulatlan adatkezelés gyanúját. A dolgozók nem tudtak a titkos adattovábbításról. E momentum megerősíti azt a többször felvetődött gyanút, amely szerint a szcientológiai egyház és érdekelt szervezetei visszaélnek tagjaik személyiségtesztjeivel, illetve a róluk titkosan gyűjtött információkkal. Az egyház adatkezelési gyakorlatát Péterfalvi Attila egykori adatvédelmi biztos is törvénytelennek ítélte.

„Lepkefing” – Gulyás Gergely reagált Magyar Péter hangfelvételére