Magyarország fővárosának képe másnak látszik a húsz év alatt „belakott” főpolgármesteri pulpitusról – derült ki azon a kiállításon és könyvbemutatón, amelyet Demszky Gábor és köre 75 millió forint közpénzből készíttetett öt önkormányzati ciklus összefoglalójaként. – 1990 óta a fővárosi önkormányzat és a tulajdonában álló társaságok több mint tizenhatezer beruházást valósítottak meg – emelte ki a városvezető. Demszky a Központi Statisztikai Hivatalra (KSH) hivatkozva sok adatot is közölt arról, hogy milyen jó itt élni (ő maga budakeszi lakos – a szerk.). Szerinte évekkel nőtt az itt élők átlagéletkora, egyre többen költöznek vissza Budapestre, itt a legmagasabbak a fizetések. A KSH adataiból ellenben az is kiolvasható: a húsz éve még jóval több mint kétmilliós főváros állandó lakóinak száma ma már nem éri el az 1,7 milliót sem. – Ez a könyv és a kiállítás csak egyik lehetséges olvasata Budapest és a fővárosi önkormányzat elmúlt két évtizedének. Emellett sok száz másféle olvasat is létezhet és létezik, mindenki „összerakhatja” a maga Budapest-történetét – hangsúlyozta a két hét múlva távozó főpolgármester.
Demszky listája és egy másik főváros
A következőkben főként az első négy önkormányzati ciklus beruházásait raktuk össze, míg az utolsó ciklust a következő oldalakon, a botránykrónikában foglaltuk össze. Szinte teljes az átfedés, a 2006 és 2010 között az egyetlen átadott jelentősebb fejlesztés a Szabadság híd felújítása volt, bár a kivitelezés több mint fél évet csúszott, és a minőséggel a mai napig problémák vannak. A városligeti műjégpálya uniós támogatású felújítása évekig el sem kezdődhetett, hosszú hetekig állt, a kivitelező most két hónap csúszással jövő áprilisra ígéri az átadást. Elkészülhet 2011-re az egykori közraktárak helyén épülő, bálna formájú, multikulturálisnak szánt központ. Azt, hogy miféle kultúra lesz itt, az úgynevezett PPP-beruházású létesítmény szerződése szerint negyed évszázadon át egy külföldi használó mondhatja meg. Pénzhiány miatt viszont időközben kimúlt a Podmaniczky-program. Nemhogy nem épül, de terv sincs az aquincumi hídra, tervek vannak, de forrás nincs a Római-parti gátra, becsődölt a Városháza-program, akárcsak a gázgyári fejlesztés, az 1-es villamos meghosszabbítása kizárólag Brüsszel támogatásától függ. Az alábbi adatokat, a Demszky Gábor saját honlapján olvasható listát kiegészítettük, magyarázatainkat zárójelbe tettük. Legrészletesebben pedig a közlekedés fejlesztéseit vettük górcső alá.















Szóljon hozzá!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!