Felkészültebb diákokat várnak

Jövő héten huszonhárom középiskolát keresnek fel a Budapesti Műszaki Egyetem (BME) Villamosmérnöki és Informatikai Karának oktatói és hallgatói. Akciójuknak egyik célja, hogy egyértelműsítsék, mik az egyetem követelményei. A BME munkatársai szerint régebb óta tátong óriási szakadék az oktatási intézmény követelményszintje és a felvételire jelentkezők tudása között.

Győr Ágnes
2010. 10. 25. 22:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Nem ösztönzi a jelenlegi felvételi pontszámítási rendszer a hallgatókat arra, hogy céltudatosan készüljenek a műszaki és természettudományos felsőoktatási intézményekbe – mondta lapunknak Tevesz Gábor, a BME Villamosmérnöki és Informatikai Karának oktatási dékánhelyettese.
Matematikából, kémiából, fizikából, de valamennyi természettudományos területen hatalmas hiányosságok vannak a végzős középiskolások tudásában, amellyel azután szembesülünk, hogy már felvételt nyertek. A tavalyi tanévre 1100 hallgatót vettünk fel a villamosmérnöki és informatikai kar két alapszakára, júliusban azonban 350-360 diáktól meg kellett válnunk – fejtette ki a dékánhelyettes.
Ezért döntöttünk úgy, hogy a középiskolákhoz fordulunk, ők tudják ugyanis megfelelően felkészíteni a jövő egyetemistáit matematikából, fizikából és kémiából – tette hozzá.
A Pro Progressio Alapítvány a BME-vel közösen ez év tavaszán pályázatot írt ki középiskolák részére a műszaki és természettudományi tárgyak oktatásának támogatására és az ezt oktató pedagógusok elismerésére. Ezzel kívánnak hozzájárulni ahhoz, hogy a műszaki és természettudományi tárgyak oktatása nagyobb teret kapjon a középiskolákban. A pályázaton 13 intézmény kapott 300 ezer forint körüli támogatást, s további tizenegy pedagógus részesült ugyanekkora összegű ösztöndíjban.
Cserébe két dolgot kérünk a győztes intézményektől – fejtette ki a dékánhelyettes. Az egyik az, hogy iskolájukban szervezzenek olyan programokat, amelyek a természettudományos oktatást és a műszaki pályákat népszerűsítik. A másik, hogy a programsorozaton belül jelöljenek ki egy olyan időpontot, amikor oktatóink és felsőbb éves hallgatóink meglátogathatják az adott intézményt. Beszélhetnek a diákoknak arról, hogy mit várunk el karainkon, mik a műszaki pálya szépségei – tette hozzá. E kezdeményezés részeként jövő héten 23 intézménybe utaznak el a BME Villamosmérnöki és Informatikai Karának oktatói és idősebb diákjai. Az egyetemi docens hangsúlyozta: az előadások nem reklámcélokat szolgálnak, mivel nem azt várjuk, hogy még többen jelentkezzenek hozzánk, hanem azt, hogy a jelentkezők felkészültebbek legyenek – fejtette ki. A BME Villamosmérnöki és Informatikai Karára minden évben többen pályáznak a felvehető létszámnál, az idén például másfélszeres volt a túljelentkezés az informatikai képzésre.
A kezdeményezés következő lépcsőfoka a november 12-re meghirdetett Nyitott laborok délutánja lesz. Az idén másodjára megrendezett eseményre azokat az iskolákat hívták meg, amelyek nyertek a Pro Progressio Alapítvány pályázatán, előzetes egyeztetés után azonban bármelyik középiskola részt vehet rajta. Tavaly több mint négyszázan vettek részt ezen az eseményen és a dékánhelyettes reméli, hogy az idén még több lesz az érdeklődő.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.