Legtöbben a hét első felében, telefonon vagy személyesen szeretik intézni az energiaszolgáltatójukkal kapcsolatos ügyeiket – derült ki a lapunk által megkérdezett ellátócégek adataiból.
– Hétfőn történik a legtöbb megkeresés mind a személyes, mind a telefonos ügyfélszolgálat esetében – közölték kérdésünkre az egyetemes gáz- és áramszolgáltatókkal rendelkező E.ON-nál. Hozzátették, emellett azokon a napokon nagy a forgalom az irodákban, amikor este 8-ig tartanak nyitva. A társaságnál elmondták, a megkeresések 39 százalékát interneten, illetve telefonon, automata segítségével bonyolítják le. Ezenkívül az ügyek kezelésének 21-21 százaléka történik telefonon, illetve személyesen, míg az írásos ügyintézés ennél valamivel alacsonyabb – 19 százalékos – arányban fordul elő. Az E.ON-nál aláhúzták, a megkeresések száma csökkent az elmúlt évhez képest, köszönhetően annak, hogy elsőre, teljes körűen intézik el azok nagy részét. Megjegyezték, emellett a tendencia az, hogy az online megkeresések száma megnőtt 2009-hez viszonyítva.
Utóbbi elmondható a budapesti gázszolgáltatóról, a Főgázról is. Bálint Norbert, a társaság szóvivője ugyanis lapunkkal azt közölte, az internetes ügyfélszolgálati rendszert csak tavaly nyáron vezették be. Hozzáfűzte, az online ügyek 90 százaléka mérőállásközlés, ezzel együtt pedig összességében ezen a csatornán a megkeresések csupán 7 százaléka érkezik. De mint fogalmazott: az online ügyfélszolgálat népszerűsége a kényelmesség miatt minden bizonnyal növekedni fog. Emellett az e-mailen és írásban történő megkeresések aránya 15 százalékos, ami 2009-hez képest szinte egyáltalán nem változott. Ezzel szemben a tavalyinál többen keresték fel személyesen a Főgáz ügyfélszolgálatait, míg a telefonos ügyintézések száma kismértékben csökkent. Előbbi 40, utóbbi 38 százalékát teszi ki az összes megkeresésnek.
Bálint Norbert kifejtette, a személyes irodákra általánosságban elmondható, hogy a legforgalmasabb időszakok közé a reggeli órák és a munkaidő utáni időszakok tartoznak, míg a dél körüli, kora délutáni órák kevésbé forgalmasak. Ez azonban nem vonatkozik az üzletközpontokon kívül található irodákra, ahol a hosszabb nyitva tartás miatt elsősorban hétfőn és szerdán nagyobb a forgalom. Itt általában a szóvivő szavai alapján késő délelőtt érkeznek a legtöbben, ami még felerősödik ebédidőben, és kora délutánig tart.
Egészen más tapasztalatokkal rendelkezik a fővárosban és Észak-Magyarországon áramot szolgáltató Elmű–Émász cégcsoport a hoszszú ügyfélszolgálati irodai nyitva tartással kapcsolatban. – A heti egyszeri, este 8-ig történő nyitva tartás, amelyet jogszabály ír elő, nagymértékben életszerűtlen, mivel fél öt után már alig jönnek ügyfelek – jelentette ki a Magyar Nemzetnek Mészáros Péter, az Elmű– Émász Ügyfélszolgálati Kft. ügyvezető igazgatója. Mint mondta, ezzel szemben az irodák a legmagasabb kihasználtsággal hétfőn, reggeltől délután 3–4 óráig működnek, míg a többi napon a reggeli, délelőtti órák a legsűrűbbek.
Ügyeket a cégcsoport fogyasztói legkevésbé levélben és e-mailben (13,3 százalék), illetve interneten (22,2 százalék) szeretnek intézni. A legtöbben a telefont választják: a megkeresések 37,8 százaléka ezen a csatornán történik. Kiugróan magas a személyes ügyintézés aránya is (26,7 százalék), 2009-ben 1,2 millióan látogattak el a társaság irodáiba. – Nyugat-európai országokkal összehasonlítva ez aránytalanul magas szám – húzta alá Mészáros Péter. Megjegyezte, az előző kormány alatt a jogszabályalkotó több, az ügyfélszolgálati irodákra vonatkozó minőségi mutatót is bevezetett. – Ezáltal tulajdonképpen közvetett módon a legtöbb időt és utánajárást igénylő személyes ügyfélkezelést helyezték előtérbe – emelte ki a szakértő.
Kedvezmény a fizetőknek. Körülbelül 5-6 százalékos árkedvezményt kapnak az E.ON azon lakossági áramfogyasztói, akik 2010-ben valamennyi villanyszámlájukat pontosan kifizették – jelentette be a társaság a múlt héten. Lapunk több olvasója is jelezte: szeretett volna regisztrálni a kedvezményért, ám mivel azt csak interneten keresztül lehet, nem tudtak. Az E.ON-nál azt mondták: azért választották ezt a formát, mert megítélésük szerint az ország internetes lefedettsége már kellően nagy, így azt tanácsolják: minden érintett a környezetében próbáljon meg eléréssel rendelkező pontot találni.
Orbán Viktor: A strasbourgi rock and roll után vissza a magyar gazdasághoz