Bajos lenne fontossági sorrendet felállítani, íme négy illusztris német személyiség, akik az elsők között gratuláltak Sebastian Vettelnek: Christian Wulff államfő, Angela Merkel kancellár, a hétszeres világbajnok Michael Schumacher, Joachim Löw, a német labdarúgó-válogatott szövetségi kapitánya. Bernie Ecclestone fáradozásának és kiváló üzleti érzékének köszönhetően a Forma–1 immár az egész világot behálózza, ám a mai napig Németország az egyik fontos központja. Beszédes adat, hogy a 2010. évi idényben hét német pilóta is versengett, Sebastian Vettel, Michael Schumacher, Nico Rosberg, Timo Glock, Nico Hülkenberg, Nick Heidfeld és Adrian Sutil. Ha nem is Schumacher alapozta meg a sportág hallatlan németországi népszerűségét, vitathatatlan, hogy rengeteget tett érte.
Hogy mást ne mondjunk, részben Vettel is a hétszeres világbajnoknak köszönheti, hogy autóversenyző lett. A heppenheimi születésű pilóta a Schumacher család kerpeni pályáján kezdett el gokartozni. 2002-ben Európa-bajnoki 6. lett, aminek köszönhetően feljebb léphetett. 2003-ban már a német Formula BMW-sorozatban végzett másodikként, egy évvel később pedig soha nem látott fölénnyel, húsz futamból tizennyolcat megnyerve a sorozat bajnokaként ünnepelték. Újabb ugrásként 2005-ben a Forma–1 előszobájában, a Formula–3-as Euroszériában rótta a köröket. Ezt a lehetőséget már a Red Bullnak és a BMW-nek köszönhette, e két csapat már akkor felfigyelt rá. Újoncként ötödik lett, 2006-ban pedig második. A győzelmet nem volt alkalma bezsebelni, mert a BMW tesztpilótájaként, igaz, egyelőre csak edzésen, az F–1-ben is bemutatkozott, a valaha volt legfiatalabb versenyzőként. Jellemző, hogy tesztpilótaként a csapat legjobb köridejét futotta. A 2007-es évet a Renault-világsorozatban kezdte, ám Kubica montreali balesetének köszönhetően újabb Forma–1-es rekordot dönthetett. Indianapolisban minden idők legfiatalabbjaként szerzett pontot. A hetedik rajtkockáról startolva ugyanis bejött nyolcadiknak.
A BMW az idény közben óriási hibát követett el, átengedte az ifjú tehetséget a Red Bullnak. 2007-ben még csak a „B csapatban”, a Toro Rossóban kapott helyet, éppen a Magyar Nagydíjon ült először új autójába. 2008 volt az áttörés éve. A Toro Rossóval versenyezve a fiókcsapatot a Red Bull elé hozta be, ráadásul Monzában először állhatott futamgyőztesként a dobogó tetején. 2009-ben természetesen már az egyik Red Bull volánjánál ült, a vb-címre is esélyesen. Ám az osztrák gárda a dupla diffúzor hiányában nem tudta tartani a versenyt a Brawn GP-vel. Jenson Button lett a világbajnok, Vettel tizenegy ponttal lemaradva a második.
Az idén még inkább neki állt a zászló, de a vb derekán elhagyta a szerencse. A hajrában azonban ellenállhatatlanul versenyzett, s élvezve csapata támogatását a csúcsra ért. Ahonnan a szakemberek szerint nehéz lesz letaszítani.
Rossz hír a frontérzékenyeknek: a héten két front is eléri az országot