Abu-Dzabi oda és vissza

Édes teher szakadt Sebastian Vettel nyakába a világbajnoki címmel. A Forma–1 újdonsült uralkodója a vasárnapi győzelme után előbb a 2010-es idény utolsó futamának helyszínén mulatott hajnalig, majd csapata, a Red Bull salzburgi székhelyére repült, ahol újabb ünnepség várt rá. S napokig nincs megállás: tévéinterjúk, sajtótájékoztatók, szerdán pedig már vissza is tér Abu-Dzabiba, ahol kétnapos quadtúrán vesz részt a sivatagban. Ellenfelei közben mi mást tehetnének, méltatják a sportág történetének legfiatalabb világbajnokát.<br />

Munkatársunktól
2010. 11. 25. 23:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Bajos lenne fontossági sorrendet felállítani, íme négy illusztris német személyiség, akik az elsők között gratuláltak Sebastian Vettelnek: Christian Wulff államfő, Angela Merkel kancellár, a hétszeres világbajnok Michael Schumacher, Joachim Löw, a német labdarúgó-válogatott szövetségi kapitánya. Bernie Ecclestone fáradozásának és kiváló üzleti érzékének köszönhetően a Forma–1 immár az egész világot behálózza, ám a mai napig Németország az egyik fontos központja. Beszédes adat, hogy a 2010. évi idényben hét német pilóta is versengett, Sebastian Vettel, Michael Schumacher, Nico Rosberg, Timo Glock, Nico Hülkenberg, Nick Heidfeld és Adrian Sutil. Ha nem is Schumacher alapozta meg a sportág hallatlan németországi népszerűségét, vitathatatlan, hogy rengeteget tett érte.
Hogy mást ne mondjunk, részben Vettel is a hétszeres világbajnoknak köszönheti, hogy autóversenyző lett. A heppenheimi születésű pilóta a Schumacher család kerpeni pályáján kezdett el gokartozni. 2002-ben Európa-bajnoki 6. lett, aminek köszönhetően feljebb léphetett. 2003-ban már a német Formula BMW-sorozatban végzett másodikként, egy évvel később pedig soha nem látott fölénnyel, húsz futamból tizennyolcat megnyerve a sorozat bajnokaként ünnepelték. Újabb ugrásként 2005-ben a Forma–1 előszobájában, a Formula–3-as Euroszériában rótta a köröket. Ezt a lehetőséget már a Red Bullnak és a BMW-nek köszönhette, e két csapat már akkor felfigyelt rá. Újoncként ötödik lett, 2006-ban pedig második. A győzelmet nem volt alkalma bezsebelni, mert a BMW tesztpilótájaként, igaz, egyelőre csak edzésen, az F–1-ben is bemutatkozott, a valaha volt legfiatalabb versenyzőként. Jellemző, hogy tesztpilótaként a csapat legjobb köridejét futotta. A 2007-es évet a Renault-világsorozatban kezdte, ám Kubica montreali balesetének köszönhetően újabb Forma–1-es rekordot dönthetett. Indianapolisban minden idők legfiatalabbjaként szerzett pontot. A hetedik rajtkockáról startolva ugyanis bejött nyolcadiknak.
A BMW az idény közben óriási hibát követett el, átengedte az ifjú tehetséget a Red Bullnak. 2007-ben még csak a „B csapatban”, a Toro Rossóban kapott helyet, éppen a Magyar Nagydíjon ült először új autójába. 2008 volt az áttörés éve. A Toro Rossóval versenyezve a fiókcsapatot a Red Bull elé hozta be, ráadásul Monzában először állhatott futamgyőztesként a dobogó tetején. 2009-ben természetesen már az egyik Red Bull volánjánál ült, a vb-címre is esélyesen. Ám az osztrák gárda a dupla diffúzor hiányában nem tudta tartani a versenyt a Brawn GP-vel. Jenson Button lett a világbajnok, Vettel tizenegy ponttal lemaradva a második.
Az idén még inkább neki állt a zászló, de a vb derekán elhagyta a szerencse. A hajrában azonban ellenállhatatlanul versenyzett, s élvezve csapata támogatását a csúcsra ért. Ahonnan a szakemberek szerint nehéz lesz letaszítani.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.