Utoljára a rendszerváltás előtt fordult elő, hogy magyar mozifilmet cenzúráztak, most újra megtörtént – írja drámai hangú cikkében a Népszabadság. Ez még annak ellenére is figyelemfelkeltő, hogy Andy Vajna filmalapját korábban többször vádolták már cenzúrával, például Nemes Gyula Zéró című filmje kapcsán, amelyben Orbán Viktor arcképére lőnek.
A lap információi szerint, Gigor Attila Kút című, egy hete műsoron lévő filmjét hívták vissza a mozikból, hogy kivágják belőle utólag azt a három másodperces részt, amelyben feltűnik Kálomista Gábor kormányközeli producer, a Thália-színház újraválasztott menedzser-igazgatója, a közmédia kedvenc beszállítója. A jelenetben egy prostituált bekapcsolja a benzinkút tévéjét, és épp a Hír TV egykori Páholy című műsora megy Gajdics Ottóval és Kálomistával. Ám nem sokáig látszanak, rögtön utánuk egy hír érkezik több száz tengerbe fulladt menekültről.
A jelenet eltávolításáról érdemben senki sem nyilatkozott a lapnak. Kálomista úgy fogalmazott, nem foglalkozik a Kúttal, és nem kíván belekeveredni az ügybe. Pusztai Ferenc producer elismerte, hogy ő vette ki az adott részt a filmből, de az okáról nem beszélt. A cikk szerzője írása végén finoman sejteti, mivel a filmben felbukkanó műsor jogaival a Hír TV rendelkezik, valószínűleg nem is Kálomista Gábor, hanem a csatorna kezdeményezte a cenzúrát.
Információink szerint ezzel szemben a Hír TV-nek semmi köze a jelenet eltávolításához. A csatorna még idén januárban kötött szerződést a filmet gyártó céggel a műsor felhasználásáról, így a Páholy felbukkanása a Kútban teljesen jogszerű volt, és a Hír TV semmilyen kifogással nem élt Gajdics és Kálomista szerepeltetése miatt.
Felmerül tehát a kérdés, hogy amennyiben minden jogszerűen történt, és sem az alkotók, sem a műsort a rendelkezésükre bocsájtó csatorna nem látott semmi kivetnivalót a jelenetben, vajon kinek szúrta mégis a szemét az a három másodperc.
Választ adhat a kérdésre, hogy értesüléseink szerint, a Kút bemutatója után Kálomista cége, a Megafilm Service Kft. szerződésbontással fenyegette meg azokat, akik részt vettek a film elkészítésében, és dolgoztak Kálomista projektjeiben is.
Gigor Attila filmje egyébként éppen arról mesél, hogyan rekedtünk meg Kelet és Nyugat között, közel a jóléthez, mégis az élet kegyetlenebb oldalán. Beleragadtunk ebbe a világba, és tehetetlenségünk kíméletlen erőszakhoz vezet. A rendező egyebek között erről az erőszakról is beszélt lapunknak adott interjújában.