Ha belegondolok, miképpen fogja átitatni eztán az indiai nacionalizmus az onnan Európába exportált New Age-es ostobaságokat, akaratlanul is elmosolyodom. Azon gondolkozom, hogy aki eztán majd betér kicsit nézelődni egy harmadik szemeket árusító budapesti boltba, tudja-e majd, hogy Narendra Modi (indiai miniszterelnök), a vallásos jobboldal főpapjának ideológiájából is bevásárol majd.
Ma a The Hindu és a Deccan Chronicle angol nyelvű indiai lapok is vezércikkben intéznek éles támadást a
miniszterelnök ellen, mert a legnagyobb presztízsű indiai tudományos kongresszus (amelyet Modi nyitott meg) előadói közé beengedték az India nagyságát áltudományos zagyvaságokkal illusztrálni kívánó ideológusokat is.
Aki ismeri a Romániában a kondukátor uralma alatt kiagyalt, és a dák tudomány nagyságát hirdető történeteket, az képben lehet, miről is van szó. A hindu nacionalisták szerint a nagyszerű indiai tudományos életet az iszlám és a kereszténység terjedése akasztotta meg, így nincs más dolgunk, mint alaposabban tanulmányozni a szent iratokat. Többek között elhangzott, hogy a védikus szövegek alapján kijelenthető, indiai tudósok már Kr. e. 7000 évvel ezelőtt bolygóközi utazásra alkalmas repülőket készítettek.
A Deccan Chronicle vezércikke gúnyosan jegyzi meg, hogy ez bizonyára nagyszerű, de mit kezdjenek vele,
amikor a mai indiai ipar képtelen összerakni egy saját tervezésű autót, repülőgépről már nem is beszélve.
Amúgy valóban, azt mondják, az indiai autóipar akkor alkotott önállóan, vagy majdnem önállóan utoljára nagyot,
amikor még a tervgazdaság keretei között működött, piacait pedig gondosan védte az állam elrettentő mértékű importvámokkal. Az egyik legnagyobb dobása a mumbai (bombayi) Premier autógyár Padmini nevű autója volt, amelyet a hatvanas évek elején kezdtek el gyártani az olasz FIAT segítségével.
Ebből a járgányból a jelenlegi lakhelyem mellett is rozsdásodik egy darab a gazban (kitűnő szúnyogtenyészet). Pedig sokak szerint ez a valaha készült legjobb indiai autó volt, és minőségében állta a versenyt a nyugati márkákkal is. Ezt a gépjárművet teljes egészében Indiában gyártották, és bár a FIAT besegített, saját konstrukcióként futott (az olasz autógyár licencelt autói kezdtek kiszorulni a szintén indiai Ambassador gépkocsik gyártása miatt a piacról, ezért szállt be az indiai modell tervezésébe).
No, de visszatérve az eredeti témához: elképzelem, ahogy az indiai vallásos jobboldal majd hülyeséggel látja el a bűnös Budapestet. (A bolondokat és a sarlatánokat egyébként olykor itt helyben, Thiruvannamalaiban sem könnyű elsőre megkülönböztetni a valóban értékes tanításokat közvetítőktől – mert hogy ilyenek is vannak, szögezzük le.) Szóval jönnek Pest felé a védikus tűzszekerek, a hétezer éves bolygóközi indiai űrhajók, meg az ájurvédikus rákgyógyszerek az ön helyi bizbaszboltjába is – egyenesen Narendra Modi ajánlásával.
Azért ezt a kis Padminit sajnálom ott az udvaron.