Kizöldül az Audi márka. Persze továbbra is kínál hegyomlásnyi méretű óriás SUV-okat, hiszen arra vevők a vásárlók, de azok már zöld rendszámos változatban is elérhetőek. Nem is baj, hogy a kínálat tetejéről indul az elektrifikáció, mert abban a kategóriában vásárlóközönség tudja megfizetni a spórolás felárát.
Nehezen megy a V8-as TDI búcsúztatása, az év hátralévő hónapjaiban a V6 TDI-k rovására ilyeneket készítenek (SQ7, SQ8), mielőtt jövőre benzines V8 biturbóra váltanak a modellek. Az Audi élménynapon egy utolsó körre, azaz 20 perces etapra beülhettek egy SQ7 volánja mögé, és megtapasztalhatták, hogy a 900 Nm nagyon német – nem viccel. A pedál lenyomását követően érezhető ugyan némi tétovázás, de ha egyszer nekilódul az SQ7, akkor még az e-tronnál is nagyobbat tol.
Audi SQ7
Fotó: Flickr
Ennél civilizáltabb és sokkal előkelőbb a zöld rendszámos A8 limuzin. Nem mesterséges motorhanggal, hanem masszázsfunkcióval (mind a négy ülésnél) kényeztet, nagyon finoman dolgozik együtt a V6-os biturbó és a villanymotor. Sokkal finomabb a rugózás azáltal, hogy pár mázsával könnyebb az autó és nem olyan magas építésű. Sokkal több a hátsó utasok rendelkezésére álló hely annál, amire szükségük lehet, társamnak is az okozta a legnagyobb bosszúságot, hogy a TV-vétel nem működött.
A címre visszatérve a zöld rendszámos Audik közös tulajdonsága a prediktív rendszer, ami a gázpedál pumpálásával jelzi a sofőrnek, mikor vegye el a gázt. Ezzel csak az a baj, hogy a térképadatbázisban szereplő sebességkorlátozásokat és kereszteződéseket figyeli csak, tehát csak ilyenekhez közeledve van fékenergia-visszatermeléssel megvalósított motorfék-hatásunk, az esetek egy kisebb részében muszáj a fékkel lassítanunk – nem következetes tehát, hogy milyen reakciót kapunk az autótól, könnyen akaratlanul is gyorshajtásba keveredik a sofőr, ha az autóra hagyatkozik.
A teljes cikket IDE kattintva olvashatják!
Vért izzadtak a mérnökök, hogy az új GT3 jobb legyen mint elődje
Minden eddiginél több karbont használtak a karosszériában, és teljesen új, kettős keresztlengőkaros első felfüggesztést is bevetnek a vezetési élmény növelése érdekében.
Nagyobb és nehezebb lett az elődnél a Porsche 911 aktuális generációja, és ez nagy kihívást jelentett azoknak a fejlesztőknek, akiket a GT3 változat fejlesztésével bíztak meg. A 4,0 literes, hathengeres boxermotoron nem nagyon tudtak tovább faragni, mindössze 10 lóerő és 10 Nm az előrelépés az elődhöz képest.