Mazda6 2.2D vs. Volkswagen Passat TDI – Trónfosztás?

A legújabb Mazda6 mellé rögvest szereztünk egy kőkemény ellenfelet. Vajon sikerül legyőznie az éllovas Volkswagent? Tartsanak velünk, és mindenre fényt derítünk!

Vajda János
2013. 02. 15. 5:30
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A VW esetében a forma funkciót követ, míg a Mazdánál inkább a funkció követi a formát. A 6-os hossza hiába nőtte túl 10 centiméterrel a Passatét (477 vs. 487 cm), a 12 centis plusz tengelytávolság mellett (2712 vs. 2830 mm) a rövidebb autó egyértelműen jobb, praktikusabb kialakítású.

Az első sorban a japán versenyző korlátozottabb fejterét leszámítva döntetlent hirdethetünk, hátul viszont a Passat közel öt centivel nagyobb lábhelyet biztosít, továbbá fejtere is számottevően nagyobb. A Mazdában így több mint 190 centis magasságommal éppen passzentosan, míg ellenfelében éppen kényelmesen – passatosan – fértem el. Örömteli, hogy mindkét autóban elöl-hátul jól elhelyezett könyöklőkkel találkozhatunk, továbbá az ergonómia és a vezetési pozíció egyaránt kiváló.

A csomagtartók esetében tovább fokozódik Wolfsburg előnye, hiszen a német etalon 489 helyett 565 liternyi űrrel várja a poggyászokat, de a szabályosabb forma és a jobb pakolhatóság is a VW mérnökeinek keze nyomát dicséri.

Az extrák terén a Passat továbbá olyan finomságokat is képes felmutatni, melyeket a Mazdánál hiába keresünk. Az ülések kényelme és a zajszigetelés mindkét típusban kiemelkedő, gyakorlatilag bármilyen távolságot kínszenvedések nélkül, királyi komfortban leküzdhetünk velük.

Ezúttal a kategória legkedveltebb dízelmotorjaira voltunk kíváncsiak, úgyhogy a 6-ost a 150 lovas 2,2 literes Skyactiv D, míg a Passatot a jól ismert 140 lóerős 2.0 TDI egységgel vettük górcső alá.

A Mazda6 tíz százalékkal öblösebb motorjának 380 Nm-es csúcsnyomatéka lényegesen magasabb a Passat 320 Nm-es értékénél, ez pedig egyértelműen kimutatkozik. A Mazda persze 50 kilóval alacsonyabb tömegének köszönhetően is előnyhöz jut. A Skyactiv erőforrásra nem véletlenül oly büszkék a japánok: a „kettőkettes” teljesen beárnyékolja a TDI képességeit.

A Mazda a VW-nél például egy kerek másodperccel előbb érte el a 100 km/h-s sebességet (8,9 vs. 9,9 mp), miközben rugalmasságban is jobban szerepel. A 6-os négyhengerese alapjáraton és fordulaton egyaránt halkabb a 2.0 TDI-nél. Lehengerlő, ahogy szinte alapjáratról közel a padlásig csendben, rezgésmentesen, ám gőzerővel húz az öblös dízel.

A törekvések eredményességére bizonyítékul papíron a 6-os vegyes étvágya 4,2 literben állapodik meg, a Passat pedig a gyáriak szerint pontosan 10 százalékkal torkosabb nála. Méréseink szerint ekkora differencia nincs a két típus között, de tény, hogy a Mazda átlagosan 3-4 decivel takarékosabb a VW-nél.

---- Oldal címe ----

A vezethetőség terén is a formákon tetten érhető kettősség jellemzi a két középkategóriást. A japánok pedig nem titkoltan a vezetés érzelmi oldalát kívánják megfogni: viselkedése semlegesebb, továbbá némileg magasabb kanyarsebességekre képes.

A futóművek terén tehát mindkét sarokba jelest oszthatunk, hiszen csendesen, finoman csillapító, végtelenül jóindulatú konstrukciókkal van dolgunk.

Ahogy az a két márkát ismerve lenni szokott, a listaárak meghatározásakor a Volkswagen ceruzája vastagabban fogott, hiszen a 140 lóerős Passat 2.0 TDI-ért papíron legalább 7,46 millió forintot szükséges a kereskedésben hagyni, miközben a 6-ost már 7,07 millió forinttól hazavihetjük, ráadásul az alacsonyabb összeghez jobb felszereltség tartozik.

Tovább extrázva az autókat megállapítható, hogy a 6-os egyre nagyobb előnyre tesz szert.

A következő oldalon győztest hirdetünk.

---- Oldal címe ----

Mazda megcsinálta azt, amit eddig senki másnak nem sikerült, hiszen az új 6-os összességében képes volt felülkerekedni a középkategóriában eddigi etalon Volkswagen Passaton. Még mindig meghökkentő, hogy a Passat mennyire kiegyensúlyozott autó. Esetében olyan érzése van az embernek, mintha a Volkswagen mérnökei tudatosan az összehasonlító tesztek ponttáblázatainak eldöntésére tervezték volna a négykerekűt, s ez a hasonlóan mérlegelő flottás ügyfelek meggyőzésére bizonyára így is van.

A maga közel 4,9 méteres hosszával hiába nőtt tehát óriásira a Mazda, a Volkswagen utasterének méretével, menetkomfortjával, óriási csomagtartójával és praktikumával továbbra is élen jár, amit a Mazda kiemelkedő minőségével, a kategóriában referenciának számító 150 lóerős dízelmotorjával, dinamikus vezethetőségével és szerethető koncepciójával kompenzál. Objektíven nézve egyformán tökéleteshez közelítő autókról beszélhetünk, ám mivel a japánok üdvöskéje a felszereltség függvényében legalább 400 ezer, de akár egymillió forinttal kedvezőbb áron kínálja magát, a kiváló ár/érték aránynak köszönhetően mérlegünk végül a Mazda6 felé billen.

Az írás a teljes cikk kivonatolt verziója. A teljes verzió ezen a linken elérhető.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.