A gyáriak egyelőre fukarkodnak az információkkal, s csend honol a radikálisabb 458-as kapcsán, amely vagy Scuderia, vagy pedig Monte Carlo néven láthat napvilágot. A mérnököknek nincs egyszerű dolguk, hiszen már a „sima” Italia is végtelenül kifinomult, precíz és gyors jószág, ám ha a jobb köridőkről van szó, a Ferrari tervezői még sohasem vallottak kudarcot.
Az újdonság esetében az egyik legfontosabb előrelépést a súlycsökkentés jelentené. Pontos adatokról nem rendelkezünk még információkkal, ám a vékonyabb ablakok, a könnyebb ülések és kerekek használata, s néhány „felesleges” extra kidobása más súlycsökkentő lépések mellett jelentős fogyáshoz vezethet. A futómű feszesebb, a hétsebességes dupla kuplungos automata váltó pedig még gyorsabb lesz, ráadásul a szerkezet várhatóan rövidebb áttételezése szintén a dinamizmust helyezi előtérbe a fogyasztással szemben.
A fékek fejlesztése persze nem maradhat el, s mindent egybevetve a jobb köridők garantáltak. A habot a tortán a 4,5 literes, magas fordulatszámú V8-as szívómotor átdolgozása jelenti. Az eddigi 570 lóerős csúcsteljesítmény elérése már önmagában is mérnöki csoda volt, ám a pletykák szerint változatlan hengerűrtartalom mellett több mint 600 lóerőre számíthatunk, amit még könnyebb forgó alkatrészekkel, átdolgozott vezérléssel és speciális kipufogórendszerrel érnek el a gyáriak. És ha minden igaz, az eddigi 9000 helyett immár 9300 lesz a könnyű V8-as maximális fordulatszáma. Amint többet tudunk, érkezünk a részletekkel!
Szóljon hozzá!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!