Trabant 601, feltöltve: 220 lóerős GigaTrabi született

Egy bolgár tuningműhely dolgozói nemrégiben őrült projektbe kezdtek: a Kokonja cég szakemberei kezelésbe vettek egy 601-es Trabantot.

Vajda János
2013. 09. 27. 11:04
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A klasszikus, és hazánkban igen nagy kultusznak örvendő 601-es Trabi kéthengeres, kétütemű benzinmotorját rögtön kivágták az építők. A 26 lóerős apróság helyére egy igazi olasz „Cuore Sportivo” (vagyis sportszív) került, egészen pontosan a korábbi Fiat Coupé motorházteteje alól: a kétliteres turbómotor 220 lóerőt teljesít. A kormányváltót elfelejthetjük, helyette hagyományos kézi váltó került az autóba.

A GigaTrabi menetteljesítményei nem ismertek, ám ha abból indulunk ki, hogy az eredeti modell alig 600 kilót nyomott a mérlegen, még az átalakítás extra súlyával számolva is ijesztő produktumra gondolhatunk. A bivalyerős motorhoz komoly Brembo fékrendszerrel szerelték fel az autót a szakemberek, s természetesen a nagy felnikre húzott, jól tapadó sportabroncsok sem maradhattak ki a buliból. A futóművet természetesen teljesen átdolgozták az illetékesek, s nem túlzás, ha azt mondjuk, hogy egyetlen alkatrésze sem a régi a 601-esnek.

A klasszikus, és kimondottan szépre sikeredett forma viszont igen, bár az anyagfelhasználásról nincsenek információnk, s könnyen lehet, hogy a gyengécske karosszériaelemeket bizony a megpróbáltatásoknak jobban ellenálló lemezekre cserélték az építők. Az autó egyébként dögös sötétkék metálfényezést kapott, a projektoros első lámpák pedig rendkívül agresszív megjelenést kölcsönöznek az egyébként kedves kis járgánynak.

A nemesítés persze minden apróságra kiterjedt: az utastér alig juttatja eszünkbe az eredeti modellt, s mindenhol igényes megoldásokat találunk. A megfelelő tartásról és kényelemről bőr sportülések gondoskodnak, a nemes anyag pedig számos helyen megjelenik: például a műszerfalra és a középkonzolra is jutott belőle.

Az eredmény mindenesetre egyszerre meghökkentő és gyönyörű. A 220 lóerős Trabant „RS” áráról egyébiránt nincsenek információink, ám elképzelhető, hogy az összeg hallatán pontosan annyira megrökönyödünk, mint amikor meglátjuk a kis méregzsákot.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.