A klasszikus, és hazánkban igen nagy kultusznak örvendő 601-es Trabi kéthengeres, kétütemű benzinmotorját rögtön kivágták az építők. A 26 lóerős apróság helyére egy igazi olasz „Cuore Sportivo” (vagyis sportszív) került, egészen pontosan a korábbi Fiat Coupé motorházteteje alól: a kétliteres turbómotor 220 lóerőt teljesít. A kormányváltót elfelejthetjük, helyette hagyományos kézi váltó került az autóba.
A GigaTrabi menetteljesítményei nem ismertek, ám ha abból indulunk ki, hogy az eredeti modell alig 600 kilót nyomott a mérlegen, még az átalakítás extra súlyával számolva is ijesztő produktumra gondolhatunk. A bivalyerős motorhoz komoly Brembo fékrendszerrel szerelték fel az autót a szakemberek, s természetesen a nagy felnikre húzott, jól tapadó sportabroncsok sem maradhattak ki a buliból. A futóművet természetesen teljesen átdolgozták az illetékesek, s nem túlzás, ha azt mondjuk, hogy egyetlen alkatrésze sem a régi a 601-esnek.
A klasszikus, és kimondottan szépre sikeredett forma viszont igen, bár az anyagfelhasználásról nincsenek információnk, s könnyen lehet, hogy a gyengécske karosszériaelemeket bizony a megpróbáltatásoknak jobban ellenálló lemezekre cserélték az építők. Az autó egyébként dögös sötétkék metálfényezést kapott, a projektoros első lámpák pedig rendkívül agresszív megjelenést kölcsönöznek az egyébként kedves kis járgánynak.
A nemesítés persze minden apróságra kiterjedt: az utastér alig juttatja eszünkbe az eredeti modellt, s mindenhol igényes megoldásokat találunk. A megfelelő tartásról és kényelemről bőr sportülések gondoskodnak, a nemes anyag pedig számos helyen megjelenik: például a műszerfalra és a középkonzolra is jutott belőle.
Az eredmény mindenesetre egyszerre meghökkentő és gyönyörű. A 220 lóerős Trabant „RS” áráról egyébiránt nincsenek információink, ám elképzelhető, hogy az összeg hallatán pontosan annyira megrökönyödünk, mint amikor meglátjuk a kis méregzsákot.