A félreismerhetetlen formatervvel rendelkező modellek – legyen kettő- vagy négyajtós – leghangsúlyosabb elemei között köszönthetjük a vaskos hűtőrácsot és a beépített menetfénnyel ellátott, karakteres fényszórókat. Hátrébb haladva a magasan húzódó motorháztető, a hangsúlyosabb övvonal és a még kontrasztosabb vállrész emelkedik ki, amely még jobban kiemeli a hátsókerék-hajtás jelenlétét.
A ForTwo hossza 2,69 méter, amelyhez 1,66 méteres szélesség és 1,55 méteres magasság társul, a tengelytáv pedig mindössze 1,87 méter. Jó hír, hogy az elődhöz képest ezek az adatok csak oldalirányban jelentenek érdemleges változást, méghozzá növekedést, aminek köszönhetően a városállóság megtartása mellett lehet tágasabb az új generáció. Ha már városállóság: a fordulókör faltól falig 7,3 méter, amely rekordnak számít. A négyszemélyes ForFour jóval hosszabb, amit a közel 2,5 méteres tengelytáv is jelez, de a manőverezés műveletében neki sem kell szégyenkeznie: két fal között még éppen 9 méteren belül megfordul.
Belül már mérsékeltebb a változás. Miközben fiatalosabb és lendületesebb a kialakítás, az anyagminőség a képek tanúsága szerint az elődök szintjét tükrözi, ami nem feltétlenül jó ómen. A helykínálatról a későbbiekben, de legkésőbb a hivatalos premier helyszínén, az októberi párizsi autószalonon lehet bővebbet megtudni.
Kezdetben két háromhengeres motor közül lehet választani. Az egy az egyben az elődből érkező egyliteres szívóegység 71 lóerőt és 91 newtonmétert szorít ki magából, a Renault-féle 900 köbcentis literes motor pedig 90 lóerőt és 135 newtonmétert tesz le az asztalra. Ha már előjött a francia cég neve, nem árt tudni, hogy a Daimler-konszern partnereként az alap közös fejlesztés keretein belül jött létre, így a Twingo új nemzedéke is a Smartokéval közös technikát hasznosítja. A bevezetést követően a későbbiekben csatlakozik a kínálathoz egy 60 lóerős alapmotor, illetve egy-két éven belül, a Twingo RS érkezésével párhuzamosan megjelenik egy izmosabb kivitel.
Az új alapoknak köszönhetően óriási változásnak lehetünk szemtanúi a váltókínálatban. Az eddigi szekvenciális fokozatcserélő helyett immár ötfokozatú kézi vagy hatfokozatú dupla kuplungos egységeket kérhetünk, ami talán a legnagyobb előrelépést jelenti a típus történelmében.