A magasabban ülő újdonság a Q30 formavilágát eleveníti fel, és koszolja be némi férfiassággal a magas építési jellegből adódóan. A Q50-ben bemutatott 170 lóerős dízelmotor mindenképpen bekerül a lemezei alá, s emellett a Mercedes-Benz A és B osztályban megismert erőforrások egy része is, ugyanis az autónak alapot adó MFA platform szintén a német márkától érkezik majd.
A Q30 végső verziója a legtöbb forrás szerint még idén bemutatkozik, a QX30 sorozatgyártású rokonáról pedig egy év múlva hull majd le a lepel. A típus alapból elsőkerék-hajtással és hatfokozatú kézi váltóval készül, az összkerékhajtást és a dupla kuplungos automata váltót felár ellenében válogathatjuk majd bele. A gyártás helyszíne az északkelet-angliai Sunderland lesz, hazai vonatkozása tehát egyelőre nem lesz a japán prémiummárkának.