Az egyértelműen versenyautós génekkel operáló, agresszivitást nem nélkülöző formák azért a brit márkához hűen rejtenek egy kis eleganciát is, amelyet kiválóan hangsúlyoz a hagyományos Racing zöld színárnyalat modern reinkarnációja is. A formatervezők elérték céljukat: a Vulcan már első ránézésre is tudatja, hogy a világ leggyorsabb autóival száll harcba. A hatalmas légterelők és a kövér diffúzor természetesen nem öncélú: a főként versenypályára szánt, de közúton is vezethető típusnál az aerodinamika kiemelkedően fontos. Az alapokat egyébként szénszálas monocoque adja, és a súlycsökkentés a hajtáslánc egyes részein is tetten érhető: a magnézium és a karbon szinte mindenhol visszaköszön.
Az erőt a világ legerősebb szívómotorja adja: a hétliteres V12-es kiváló formát nyújtva 811 lóerőt tesz le az asztalra, amelyet hatfokozatú szekvenciális váltó továbbít az önzáró differenciálművel felszerelt hátsó tengelyhez. Miközben a részleteket – így az önsúlyt – még homály fedi, az Aston Martin elmondása szerint a Vulcan jobb teljesítmény/súly aránnyal rendelkezik, mint a FIA World Endurance bajnokságban futó GTE osztályos autók. Ez persze nem nagy csoda: ha a versenyautók 1150 kilogrammos tömegével és 500 lóerős teljesítményével számolunk, a Vulcan akár 1,8 tonnás is lehet – ennél pedig minden bizonnyal könnyebb a modell a valóságban.
A teljes körű személyre szabhatóság ezúttal más tekintetben valósul meg: a futómű lengéscsillapítása és a gátlói is állíthatók, miközben a menetstabilizáló rendszer szigora is széles skálán szabályozható, éppúgy, mint az ABS.
Miközben egymást tetéző jelzőket bátran dobálhatunk a Vulcan esetében, mindössze 24 szerencsésnek adatik meg, hogy tartósan, élőben is megélje ezt. A kisebb vagyont otthagyó vásárlók átfogó versenypályás edzésprogramot is kapnak ajándékba, ahol az Aston Martin saját pilótája, Darren Turner tanácsaival gazdagodhatnak. A lépcsőzetesen felépülő tréningen a résztvevők beülhetnek a V12 Vantage S, a One-77 és a Vantage GT4 versenyautó volánja mögé is, mielőtt a Vulcan vezetőülésében helyet foglalnak. Ha pedig ezt a felsorolást nézzük, kétségünk sem férhet hozzá: az újdonság személyében ténylegesen az Aston Martin által gyártott leggyorsabb modellel van dolgunk.