Már láthatjuk a következő generációs Audi A6-ot

Az Audi egyelőre nem tekeri fel túlságosan a potmétert.

Szabó Péter
2015. 03. 01. 18:11
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

„Az Avant filozófia új interpretációjaként” érkező modell akár a Shooting Brake jelzővel is illethető. Nevezzük bárhogy, a tanulmány stílusos és karakteres formákkal rendelkezik, amelyre a kissé túlságosan egyenirányokba haladó márkának szüksége van. Persze a koncepció sokat módosul arányaiban, mire szériagyártású autó, például az A6-os új generációja lesz belőle, így például a túlzott szélességből vagy a 22 colos kerekekből is visszavesznek a gyáriak.

Persze bármelyik modellt említhetnénk, a márka rohamosan öregedő alapkínálata ugyanis hamarosan átfogó generációváltás elé néz. Az első fecske az A4 lesz, amelyet aztán az A5 követ, de az új A8-ra, illetve az A6-ra sem kell már sokat várni. A típusok fejlődésének közös nevezője a fogyókúra lesz, az akár mázsás tömegektől való megszabadulás mellett pedig a tervezők a márka hagyományos értékeit viszik tovább. Így például a kivételes minőségi belső teret, amelyhez korszerű elektronikai megoldások társulnak majd.

A fejlesztésnél a hibrid szócska is egyre nagyobb szerepet kap majd. Ezt jelzi a Prologue Avant is, melynek lemezei alá konnektorról tölthető erőforráspáros került: ezúttal az új háromliteres dízelmotor munkáját segíti egy 14,1 kWh-s lítium-ion akkucsomagból táplálkozó elektromotor. A rendszer összteljesítménye tekintélyes 455 lóerő, maximális nyomatéka pedig 750 Nm. Arról sajnos nincs információ, hogy ebből melyik erőforrás milyen mértékben veszi ki a részét, de ennek fontossága eltörpül, ha az 5,1 másodperces 0–100-as sprintet, illetve az 1,6 literes átlagfogyasztást nézzük.

Utóbbi persze cseles, hiszen a gyáriak beleszámolják az 54 km-es elektromos hatótávot is, így ha üres akkumulátorokkal, illetve hosszú távra számolunk, ennek többszöröse adja a reális képet. Bárhogy is nézzük, a menetteljesítmények tekintetében abszolút lenyűgöző akár még az 5 literes fogyasztás is, amelyet rendszeres töltéssel jócskán csökkenthetünk. A koncepció esetében a quattro összkerékhajtás jelenléte szinte magától értetődő, miközben a karbon-kerámia fékek, illetve az adaptív légrugózás jelenléte az A8-at idézi. Újdonságként összkerékkormányzást is találunk a fedélzeten, amely a hátsó kerekek ötfokos fordíthatóságával rövidíti a fordulókört és fokozza a nagy sebességű kanyarstabilitást.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.