„Az Avant filozófia új interpretációjaként” érkező modell akár a Shooting Brake jelzővel is illethető. Nevezzük bárhogy, a tanulmány stílusos és karakteres formákkal rendelkezik, amelyre a kissé túlságosan egyenirányokba haladó márkának szüksége van. Persze a koncepció sokat módosul arányaiban, mire szériagyártású autó, például az A6-os új generációja lesz belőle, így például a túlzott szélességből vagy a 22 colos kerekekből is visszavesznek a gyáriak.
Persze bármelyik modellt említhetnénk, a márka rohamosan öregedő alapkínálata ugyanis hamarosan átfogó generációváltás elé néz. Az első fecske az A4 lesz, amelyet aztán az A5 követ, de az új A8-ra, illetve az A6-ra sem kell már sokat várni. A típusok fejlődésének közös nevezője a fogyókúra lesz, az akár mázsás tömegektől való megszabadulás mellett pedig a tervezők a márka hagyományos értékeit viszik tovább. Így például a kivételes minőségi belső teret, amelyhez korszerű elektronikai megoldások társulnak majd.
A fejlesztésnél a hibrid szócska is egyre nagyobb szerepet kap majd. Ezt jelzi a Prologue Avant is, melynek lemezei alá konnektorról tölthető erőforráspáros került: ezúttal az új háromliteres dízelmotor munkáját segíti egy 14,1 kWh-s lítium-ion akkucsomagból táplálkozó elektromotor. A rendszer összteljesítménye tekintélyes 455 lóerő, maximális nyomatéka pedig 750 Nm. Arról sajnos nincs információ, hogy ebből melyik erőforrás milyen mértékben veszi ki a részét, de ennek fontossága eltörpül, ha az 5,1 másodperces 0–100-as sprintet, illetve az 1,6 literes átlagfogyasztást nézzük.
Utóbbi persze cseles, hiszen a gyáriak beleszámolják az 54 km-es elektromos hatótávot is, így ha üres akkumulátorokkal, illetve hosszú távra számolunk, ennek többszöröse adja a reális képet. Bárhogy is nézzük, a menetteljesítmények tekintetében abszolút lenyűgöző akár még az 5 literes fogyasztás is, amelyet rendszeres töltéssel jócskán csökkenthetünk. A koncepció esetében a quattro összkerékhajtás jelenléte szinte magától értetődő, miközben a karbon-kerámia fékek, illetve az adaptív légrugózás jelenléte az A8-at idézi. Újdonságként összkerékkormányzást is találunk a fedélzeten, amely a hátsó kerekek ötfokos fordíthatóságával rövidíti a fordulókört és fokozza a nagy sebességű kanyarstabilitást.