Versenyautóból jöhet a következő Nissan GT-R szíve

A Nissan szuperautós menettulajdonságokkal büszkélkedő sportautója, a Nissan GT-R bizony már nem fiatal.

Kenéz Tibor
2015. 05. 08. 12:01
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Ugyan a bemutató időpontjáról egyelőre még nem esett szó, a gyáriak egyre többet osztanak meg velünk a következő generációs, R36-os GT-R-rel kapcsolatban. Ezúttal az erőforrásról esett szó, melyet természetesen lecserél majd a Nissan, ráadásul rögtön egy Le Mans-i versenygépből érkező szerkezetre. A mérnökök ugyanis a GT-R LM NISMO 3,0 literes, ikerturbós V6-osát szeretnék beszerelni a következő utcai sportautójuk motorterébe – annak hibrid rendszerével együtt.

A motorsportból érkező szerkezet már önmagában is több mint érdekes lehet, azonban a versenyautó elsőkerék-hajtásának tudatában még tágabbra nyílhat a GT-R széria rajongóinak pupillája – bár arról egyelőre nem esett szó, hogy az újdonság esetében is ez lenne-e a megoldás, vagy maradna az összkerékhajtás. Persze mindenki a teljesítményre kíváncsi igazán, kiváltképp a versenygép 1250 lóerejének tudatában. A pletykák szerint az R36-os körülbelül 600 tagú ménessel gazdálkodhat majd, amit jelenleg csak a Nismo változat tud felmutatni.

A lehetőségekről egyébként maga a Nismo egyik vezetője, Ben Bowlby beszélt: „Ez egy közvetlen befecskendezéses motor, melynek a tüzelési technológiája, a turbó integrációja, illetve a szívórendszer kialakítása is rendkívül érdekes, és egyben kiválóan alkalmas egy utcai autóban való elhelyezésre.” Sokakban felmerülhet a versenytechnika rövid élettartama is, azonban az úriember ezt is cáfolta: „Ha ez így lenne, nem lehetne beépíteni egy sorozatgyártású autóba, azonban ez az erőforrás például ugyanannyit forog, mint egy utcai négykerekű motorja – 6500 1/perc – így bizton állíthatom, hogy valóban ez lehet a megoldás a következő GT-R erőforrásának kilétére.”

A gyáriak a hibrid rendszer rendkívüli takarékosságára is kitértek, melynek köszönhetően elmondásuk szerint képesek harmadannyi üzemanyagot elhasználva is felmutatni a jelenlegi változat teljesítményét. Abban már most biztosak lehetünk, hogy nemcsak erősebb, de könnyebb és gyorsabb is lesz a jövőbeli GT-R, mely egyes hírek szerint a jelenlegi modellnél jóval sportosabb külsőt kaphat a 2020 Vision GT vonalainak felidézésével.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.