Az államtitkár a Tolna megyei tanévnyitó konferenciát megelőző sajtótájékoztatón közölte: a köznevelési törvény kedden elfogadott módosítása pontot tett a több mint fél éve húzódó vitára. A módosítás „egyértelművé tette, hogy a pedagógus-életpályamodell és a pedagógusbér-emelés is elindul” – fogalmazott. A tanévkezdéssel kapcsolatban megjegyezte: nem osztja azt a véleményt, hogy a tanév előkészítetlen. „Egyetlen szó sem igaz abból, hogy a tankönyvellátásban káosz lenne, a tankönyvek kiszállítása 98-99 százalékban megtörtént” – mondta. Hozzátette, ha természeti csapás nem jön közbe, teljesíteni tudják azt, hogy az első tanítási napon minden gyerek asztalán ott lesz a névre szóló tankönyvcsomag. Úgy véli, a problémákat az iskolák hibás vagy határidőn túli adatszolgáltatása okozta.
Hoffmann Rózsa kérdésre válaszolva elmondta: nem szabálytalan, hogy egyes iskolák már korábban kiosztották a tankönyveket, bár ünnepélyes aktusnak szánták azt, hogy hétfőn „gongszóra” minden tanuló megkapja a könyveit. Az államtitkár beszámolt arról, hogy országszerte 160 intézmény esetében volt sikertelen az igazgatói pályázat. Ezeket az iskolákat megbízott vezető irányítja majd.
A köznevelési törvény módosítása kapcsán az MTI kérdésére kifejtette: a köznevelési szerződés ötéves időtartamát azért módosították egytől öt évig terjedő időtartamra, mert a nem állami fenntartású iskolákkal tavaly megkötött szerződések kimerítették a támogatásukra szóló pénzügyi keretet, ugyanakkor sokuk részéről van igény valamilyen támogatásra. Azzal, hogy a törvény lehetővé teszi az egyéves megállapodást, mód nyílt arra, hogy akár egy évre segítsék az intézményeket. A korábban megkötött szerződések 2017-ig hatályosak – tette hozzá.
Közlése szerint elsősorban magániskolákról van szó, olyan intézményekről, amelyek hátrányos helyzetű gyerekeket nevelnek és speciális pedagógiai munkát végeznek. Az államtitkár azt mondta, az egyházi fenntartású iskolákat a mostani módosítás nem érinti. A 2011-es köznevelési törvény szerint a köznevelési szerződés, amelyet a fenntartó és az oktatásért felelős miniszter köt, a nevelési, oktatási feladatok mellett többek közt tartalmazza a felvehető tanulók számát, a feladatellátáshoz igénybe vehető forrásokat, valamint azokat a szolgáltatásokat, amelyekért térítési díjat kell fizetni.