időjárás -5°C Abigél , Alex 2023. február 9.
logo

A médiatanács döntött több rádiós frekvencia ügyében

Forrás: MTI
2019.03.14. 17:11

Döntést hozott a médiatanács több rádiós frekvencia ügyében – közölte a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) Kommunikációs Igazgatósága csütörtökön az MTI-vel.

A közlemény szerint a grémium eredményesnek nyilvánította a Dabas 93,4 MHz helyi rádiós frekvencia kereskedelmi jellegű hasznosítására indult eljárást. A médiaszolgáltatást az egyedüliként pályázó jelenlegi szolgáltató, a Dabas Sportcsarnok Nonprofit Kft. továbbra is Rádió Dabas néven tervezi működtetni.

A médiaszolgáltató kérelmére a testület további öt évvel megújította – 2024 júniusáig – a Siófok 92,6 MHz + Fonyód 101,3 MHz-en szóló helyi, kereskedelmi rádió, a Part FM jogosultságát is.

A médiatanács a Törökbálint 97,6 MHz helyi rádiós frekvencia közösségi jellegű hasznosítására kiírt pályázat alaki vizsgálati szakaszában a testület hiánypótlásra szólította fel az FM 4 Rádió Kft.-t, míg az alakilag érvénytelen ajánlatot benyújtó Media Group Production Kft. pályázati nyilvántartásba vételét megtagadta.

Az alaki vizsgálati szakaszba lépett a Győr 96,4 MHz körzeti, kereskedelmi rádiós pályázati eljárása, és mindhárom pályázót – a Győr+Média Zrt.-t, a Zene Rádió Kft.-t és a Fehérvár Rádió Kft.-t is – hiánypótlásra szólította fel a grémium.

A médiatanács három rádiós frekvencia közösségi jellegű hasznosítására szóló pályázati felhívás tervezetét is elfogadta és véleményezésre közzétette honlapján: a helyi vételkörzetű Tardos 95,5 MHz-re – amelyet egy korábban eredménytelennek nyilvánított eljárás után tervez újra meghirdetni -, a használaton kívüli helyi Balatonfüred 96,2 MHz-re, valamint a jelenleg szintén használaton kívüli, körzeti vételkörzetű Győr 88,1 MHz-re.

Hozzájárult a testület az LB Rádió Kft. védjegyhasználati engedéllyel alátámasztott kérelméhez, így a Zalaegerszeg 88,9 MHz-re kereskedelmi médiaszolgáltatási jogosultsággal rendelkező szolgáltató hatósági szerződésében szereplő City Rádió állandó megnevezés 2019. március 13-ától 88,9 – BestFM-re változhat.

A közleményben kitértek arra is, hogy a TV2 szolgáltatója megsértette a kiegyensúlyozott tájékoztatás követelményét a Tények február 9-ei adásával, amikor egy jobbikos parlamenti képviselők által felvett juttatásokról szóló – „Nem mondtak le, milliókat kaptak” című – hírösszeállításban nem jelenítette meg az érintett Jobbik Magyarországért Mozgalom ellentétes álláspontját.

A médiatanács kötelezte a médiaszolgáltatót, hogy öt napon belül tegye közzé az erről szóló médiatanácsi döntést vagy a döntésben megfogalmazott közleményt, vagy tizenöt napon belül a kérelmezőnek adjon lehetőséget álláspontja megjelenítésére. Hozzátették, a médiatanács csak kérelemre folytathat le kiegyensúlyozottsági eljárást, hivatalból nem indíthat vizsgálatot.

A grémium harmincezer forint bírságot szabott ki egy váci helyi rádió, a Dunakanyar FM 94.1 szolgáltatójára, miután az a médiaszolgáltató cég nevében, illetve tulajdonosi szerkezetében több alkalommal bekövetkezett változást – a hatósági szerződésében foglaltakkal ellentétben – sorozatosan elmulasztotta bejelenteni a hatóságnak.

Hírlevél feliratkozás
Nem akar lemaradni a Magyar Nemzet cikkeiről? Adja meg a nevét és az e-mail címét, és mi naponta elküldjük Önnek legjobb írásainkat.