időjárás 4°C Taksony 2021. November 29.
logo

Cáfolta a Semmelweis Egyetem a 444.hu állítását

Magyar Nemzet
Forrás: semmelweis.hu
2021.10.19. 12:13 2021.10.19. 14:45
Cáfolta a Semmelweis Egyetem a 444.hu állítását

A Semmelweis Egyetem határozottan visszautasítja a 444.hu hírportálon 2021. október 19-én megjelent cikk bújtatott állítását

– írta ma kiadott közleményében a Semmelweis Egyetem. A Soros György blogjaként is ismert portálon ma reggel „A világ vezető lapjába szánták, végül egy öregedéstudományi folyóiratban jelent meg Merkelyék országos kutatása” címmel jelent meg egy cikk. 

Az egyetem határozottan cáfolta azt a szerintük bújtatott állítást az írásból, amely szerint az országos, reprezentatív H-UNCOVER vizsgálatról szóló publikáció nem annak tudományos értéke, hanem protekció alapján jelent meg a Springer lapcsoport tulajdonában álló, amerikai D1-es, vezető lapban.

A Merkely Béla rektor által vezetett orvosi egyetem jelezte azt is, hogy a publikáció sikerét mutatja, hogy a járványtan és a virológia három nemzetközi hírű szaktekintélye írt szerkesztői közleményt, elemezve a H-UNCOVER vizsgálat tanulságait.

Az újságírás azon gyakorlata, mely névtelen források véleményét állítja szembe nevüket vállaló szakértők által közölt, ellenőrizhető tényekkel, félrevezeti a közvéleményt és nem objektív

– tette világossá a felsőoktatási intézmény. 

Szerintük a ma megjelent eredeti cikk csak részlegesen tartalmazta válaszaikat, és bár az írást megkeresésükre kiegészítette az újságíró, az még jelenleg is több ponton csúsztatásokat tartalmaz, részben a névtelen forrásokra hivatkozva, emiatt közzétették eredeti, a lap számára megküldött válaszaikat is.