Ekkor került elő az a még májusban adott interjú, amelyben Márki-Zay Péter az Action for Democracy és az amerikai támogatás említése nélkül a kampánypénzek felhasználásáról beszélt. Az interjúban az egykori miniszterelnök-jelölt a következőket mondta: – Volt egy központi pénzügyi csapat, az összes pénz bement egy nagy zsákba, egy számlára, és abból mentek a kifizetések. Hogy most melyik, fillérre pontosan, (…) azt lehetetlen megmondani. Azt lehet megmondani, hogy azt a hárommilliárdot mire használtuk fel, vagy az abból ránk jutó, nem tudom, egymilliárdos részt. Azokat a számlákat kutatásra, újságszerkesztésre, újságnyomtatásra, kézbesítésre és a többi használtuk fel.
Arra a kérdésre, hogy volt-e a hat baloldali pártnak közös számlája és emellett létezett-e a Mindenki Magyarországa Mozgalom (MMM) számlája, Márki-Zay a következőképpen válaszolt: – Nem. Volt egy MMM-es számla, ami a központi kampánynak a működtetését szolgálta, természetesen ebből voltak jelöltek, akiket támogattunk, voltak kiadványok, amiket támogattunk, gépjárművek, bömbis autók úgymond, tehát ezek a… vagy robocall-hívások, IVR-kampányok, és a többi.
A májusi nyilatkozat abból a szempontból fontos, hogy pontos képet kaptunk arról, miként működött közre az MMM a pártok választási kampányában. Márki-Zay szavaiból egyértelműen kiolvasható, hogy
szó sem volt a Mindenki Magyarországa Mozgalom kampányának és a választási kampánynak a gondos szétválasztásáról, pénzügyi elszigeteléséről. Tehát így fogalmazott: „Egy nagy zsák volt.” Ez lényegében maga a tiltott kampányfinanszírozás.
Valami történhetett, hiszen Márki-Zay szeptemberben már merőben másként emlékezett vissza az eseményekre, ekkor már szó sem volt a pártokhoz juttatott pénzekről.
Senki ne gondolja azt, hogy mi pártokat finanszíroztunk, pártként viselkedtünk és a párfinanszírozás szabályai vonatkoztak volna ránk. Nem
– jelentette ki Márki-Zay. Hirtelen kiderült azt is, hogy az ő miniszterelnök-jelöltségi kampánya mellett zajlott egy másik, egyfajta népnevelési kampány is. Itt érdemes szó szerint idézni a nyilatkozatot: – Amit mi folytattunk, többek között az Action for Democracy támogatásával, az pedig egy, a magyar kultúra megváltoztatásáért folyó kampány. Amiben az euroatlanti elkötelezettségünk is ott van, és amibe belefért a migránsszámláló is természetesen, meg belefért a háború ellenes plakátjaink is, hiszen ezek mind a magyar kultúra megváltoztatására vonatkoztak. Részben érintették azt a népszavazást, amelynek szintén ebben az időszakban volt a kampányidőszaka – ecsetelte a történteket Márki-Zay.
De itt ismét elhangzott egy nagyon lényeges kérdés, nevezetesen, hogy
a külföldről érkező pénzekből fizettek-e a DatAdatnak. A válasz félreérthetetlen volt: – Egészen biztos vagyok benne.
De miért is fontos ez? A Bajnai Gordon volt kormányfő és a Ficsor Ádám egykori titokminiszter érdekeltségébe tartozó cégcsoport bonyolította az egész baloldal kampányát. Vagyis ha ment pénz a DatAdathoz, az bizonyosan a baloldali pártok kampányát szolgálta. Márpedig ment, hiszen a nemzetbiztonsági bizottság nemrég nyilvánosságra hozta azt a beszámolót, amely tartalmazta azt is, hogy az MMM az 1,85 milliárd forintból 1,4 milliárdot utalt tovább Bajnaiéknak.