Nem nehéz összefüggést találni a pedofil hajlamait nyíltan propagáló iskolai tanár és a nyílt társadalom hálózatához tartozó szervezetek iskolákba szánt érzékenyítő, a különféle szexuális „önazonosságok” közvetlen megélésére buzdító kiadványai között
– hívta fel a figyelmet a 15 éves szeretőjével kérkedő pedagógus asszisztens ügye kapcsán Szánthó Miklós. Az Alapjogokért Központ főigazgatója a közösségi oldalán közzétett bejegyzésében kiemelte: a diákjával szexuális kapcsolatot létesítő pedagógiai asszisztens „tevékenysége” már korábban is közbeszéd tárgya volt az óbudai általános iskolában, az intézmény vezetése azonban – feltehetően félve a vádaktól, hogy az iskola nem eléggé toleráns és inkluzív – igyekezett nem tudomást venni a történtekről. Szánthó Miklós szerint
a politikai korrektség miatti ilyetén félelem a különféle „alternatív szexuális orientációk” iránti úgynevezett érzékenyítésnek tudható be, melyet – bár a gyermekvédelmi törvény tilt – az egyes magyarországi „civil” szervezetek kerülőúton próbálnak megvalósítani.
Ennek része – folytatta –, hogy hivatalosan iskolai kereteken kívül, de kifejezetten az oda járók, ott dolgozók számára hirdetnek meg képzéseket (az Amnesty International Magyarország és a hazai LMBTQ-közösség legismertebb érdekvédelmi szervezeteinek közös Befogadó terek elnevezésű projektje) vagy köröztetnek kiadványokat (a Labrisz Leszbikus Egyesület Még mindig tabu? oktatási, nevelési segédanyaga).