A magyarok még mindig néznek tévét és hallgatnak rádiót – mondta Koltay András, a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) elnöke a szervezet által rendezett Szabadság és biztonság a digitalizálódó világban című konferencián. Hozzátette, ezek a szolgáltatások nem tűnnek el, mert a tévében és a rádióban sugárzott tartalmak továbbra is fontosak a magyar emberek számára.
Emellett új vagy alaposan megújítandó területként beszélt az online platformokról, a mesterséges intelligenciáról és a gyermekvédelemről. Kiemelte, az online platformok szabályozásának változtatása elkerülhetetlen, ez fogja meghatározni az NMHH életét a következő években.
Kifejezte, hogy szeretnék a platformokat holisztikus szemlélettel, komplex módon megközelíteni, és a különböző médiafelületek valamennyi társadalmi hatását vizsgálni. A hatósági szerepen túlnőve szeretnének információs bázissá válni, ami a mesterséges intelligencia kérdésében megkerülhetetlenné válik. A gyermekvédelmi területen a világ változásához kell igazítani a tevékenységüket, melynek eléréséhez jelentős online részvételt szeretnének elérni, ami komplex megközelítést igénylő feladat – jelentette ki.
Mint mondta, kiemelt témájuk a médiafelügyelet, melyről azt gondolták, szabályozása „megfagyott”, mert tévére és rádióra új dolgot kitalálni nem lehet. Ez a vélekedésük megdőlt, amikor az Európai Unió megalkotta új rendeletét, melynek tartalma még nem ismert, de az NMHH arra számít, hogy emiatt nemsokára elvégzendő feladatai lesznek. Hangsúlyozta a jogszabályon kívüli együttműködés fontosságát, mert úgy vélte, hogy a hagyományos hatósági eszköztárak lehetőségei csorbulnak.
Úgy fogalmazott, azt a szokatlan kérdést tették fel maguknak, hogy mi lenne, ha nem az asztalfióknak írnának stratégiát, hanem olyat készítenének, ami a következő négy évben is érvényes kijelentéseket tartalmaz. Így a tavalyi év jelentős része stratégia alkotással telt, és kiemelte: még mindig fontosnak tartják a nem digitális platformokat, „hisznek a papírban”.
Elmondta, hogy a szakmai-iparági kapcsolatok fejlesztése érdekében Szabó László Zsolt, az NMHH médiapiaci együttműködési és kutatási igazgatója minden médiapiaci szereplőnek együttműködést ajánlott. Emellett hosszú múltja van az NMHH életében a tudományos együttműködéseknek, melyek között egyetemekkel építettek ki folyamatosan jó kapcsolatokat, amivel a közérdeket igyekeznek szolgálni
– emelte ki.