Koltay András: Még mindig hiszünk a papírban

Fontosak a nem digitális platformok is, a nyomtatott sajtó, miközben őrzi népszerűségét a tévé és a rádió Magyarországon.

2023. 02. 09. 15:16
null
Vélemény hírlevélJobban mondva- heti vélemény hírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz füzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A magyarok még mindig néznek tévét és hallgatnak rádiót – mondta Koltay András, a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) elnöke a szervezet által rendezett Szabadság és biztonság a digitalizálódó világban című konferencián. Hozzátette, ezek a szolgáltatások nem tűnnek el, mert a tévében és a rádióban sugárzott tartalmak továbbra is fontosak a magyar emberek számára.

Emellett új vagy alaposan megújítandó területként beszélt az online platformokról, a mesterséges intelligenciáról és a gyermekvédelemről. Kiemelte, az online platformok szabályozásának változtatása elkerülhetetlen, ez fogja meghatározni az NMHH életét a következő években. 

Kifejezte, hogy szeretnék a platformokat holisztikus szemlélettel, komplex módon megközelíteni, és a különböző médiafelületek valamennyi társadalmi hatását vizsgálni. A hatósági szerepen túlnőve szeretnének információs bázissá válni, ami a mesterséges intelligencia kérdésében megkerülhetetlenné válik. A gyermekvédelmi területen a világ változásához kell igazítani a tevékenységüket, melynek eléréséhez jelentős online részvételt szeretnének elérni, ami komplex megközelítést igénylő feladat – jelentette ki.

Mint mondta, kiemelt témájuk a médiafelügyelet, melyről azt gondolták, szabályozása „megfagyott”, mert tévére és rádióra új dolgot kitalálni nem lehet. Ez a vélekedésük megdőlt, amikor az Európai Unió megalkotta új rendeletét, melynek tartalma még nem ismert, de az NMHH arra számít, hogy emiatt nemsokára elvégzendő feladatai lesznek. Hangsúlyozta a jogszabályon kívüli együttműködés fontosságát, mert úgy vélte, hogy a hagyományos hatósági eszköztárak lehetőségei csorbulnak.

Úgy fogalmazott, azt a szokatlan kérdést tették fel maguknak, hogy mi lenne, ha nem az asztalfióknak írnának stratégiát, hanem olyat készítenének, ami a következő négy évben is érvényes kijelentéseket tartalmaz. Így a tavalyi év jelentős része stratégia alkotással telt, és kiemelte: még mindig fontosnak tartják a nem digitális platformokat, „hisznek a papírban”. 

Elmondta, hogy a szakmai-iparági kapcsolatok fejlesztése érdekében Szabó László Zsolt, az NMHH médiapiaci együttműködési és kutatási igazgatója minden médiapiaci szereplőnek együttműködést ajánlott. Emellett hosszú múltja van az NMHH életében a tudományos együttműködéseknek, melyek között egyetemekkel építettek ki folyamatosan jó kapcsolatokat, amivel a közérdeket igyekeznek szolgálni 

– emelte ki. 

Kitért arra is, hogy már rendelkezésre áll a mesterséges intelligencia, amitől azt kérték, hogy készítsen egy tízoldalas stratégiát nekik. Erre azt a választ kapták, hogy az eszköz nem tud hosszú távú stratégiát készíteni, mivel ahhoz alapos szervezeti ismeret és piackutatás szükséges.

Ez azt a reményt csepegteti a szívünkbe, hogy még szükség van ránk

– mondta Koltay András.

Kifejtette: meg akarják alkotni a médiaszabadság és biztonság közötti egyensúlyt, amit a nemzeti érdek szempontjából kell vizsgálni. Az új technológiákról, ha hallanak, akkor annak a kockázatait szokás emlegetni, ami elől a hatóság nem bújhat el, de legalább ilyen mértékben kell foglalkozniuk az általuk kínált kiaknázható lehetőségekkel – hívta fel a figyelmet. 

Az NMHH elnöke szót ejtett arról is, hogy az NMHH a hatósági szervként működés mellett tudásközpontként is szeretne megjelenni, például a közösségi média és a gyermekvédelem terén. Ezenkívül aktívan részt vesznek a nemzetközi szervezetek munkájában – zárta beszédét Koltay András.

Borítókép: Koltay András (Fotó: Kurucz Árpád)

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.