Jól keresett a bukott kampányévben a Momentum- és Karácsony-közeli 21 Kutatóközpont

Az eredménykimutatás szerint a 21 Kutatóközpontnak megérte a baloldal bukott kampányéve.

Munkatársunktól
2023. 06. 03. 16:34
Hann Endre; Róna Dániel;
Budapest, 2016. április 19. Hann Endre szociálpszichológus, a Medián Közvélemény- és Piackutató Intézet ügyvezetõ igazgatója (b) és Róna Dániel, a Medián kutatója, szerzõk az Antiszemita elõítéletesség a magyar társadalomban címû kutatási jelentést ismertetõ sajtótájékoztatón a tanulmányt megrendelõ Tett és Védelem Alapítvány (TEV) budapesti irodájában 2016. április 19-én. MTI Fotó: Demecs Zsolt Fotó: Demecs Zsolt
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A Momentumhoz kötődő 21 Kutatóközpont többek közt a választást nagyon félremérő baloldali közvélemény-kutató, a Publicus partnere. A társaságon 3:1 arányban osztozik a 21 Kutatóközpont Alapítvány és a korábban Karácsony Gergelyt, illetve Botka Lászlót is segítő Róna Dániel. Utóbbi a baloldal másik három vezető közvélemény-kutatójával a súlyos választási kudarcot követően úgy nyilatkozott a 444 Soros-blognak, hogy az április 3-át megelőző baloldali kutatások nem voltak megfelelő színvonalúak, részben eleve a választók és a közvélemény befolyásolásának céljával lettek publikálva. Az idei évben a legmegbízhatóbb lapként ugyanakkor a dollármédia zászlóshajóját, a napokban története legmélyebb válságát élő Telexet nevezték meg.

A 21 Kutatóközpont igazgatása mellett Róna egyéb módon is segíti a baloldal munkáját. Még 2018 nyarán kezdett a Momentumnak dolgozni, továbbá például részt vett a fővárost azóta csődbe vivő Karácsony Gergely főpolgármester-jelölti kampánycsapatában. Kutatási igazgatóként a liberális szemléletben nevelkedett Bojár Ábel tevékenykedik a cégnél, aki egyébként az Egyenes beszéd rendszeres vendége. A projektvezetői szerepet betöltő Seprenyi Anita nemrégiben az Eljött az ideje az Európai Föderációnak? című kerekasztal-beszélgetés moderátora volt, és úgy vélekedett, hogy közös európai identitást kellene alkotni.

A kutatóközpont alapítványa még nem töltötte fel 2022-ről szóló beszámolóját, így támogatásairól nem sokat mondhatunk, a kft. azonban a határidőnek megfelelően közzétette az adatszolgáltatást. A mérleg alapján befektetett eszközök nélkül működik a vállalat, eszközeik között csak követeléseket és pénzeszközöket találunk. Utóbbiak állománya csaknem 28 millió forinttal (213%-kal) növekedett az elmúlt évben, így 40,9 milliót tett ki 2022 végén.

Az eredménykimutatás szerint a 21 Kutatóközpontnak megérte a baloldal bukott kampányéve. Az értékesítés nettó árbevétele a 2021-es 111,7 millió forintról 21,6%-os növekedést bemutatva 135,9 millió forintra nőtt. Ezzel párhuzamosan az adózott eredmény is több mint másfélszeresére emelkedett, 14,4 millióról 21,8 millióra.

Borítókép: Róna Dániel 2016. április 19-én egy rendezvényen, még a Medián kutatójaként Hann Endrével, a Medián Közvélemény- és Piackutató Intézet ügyvezető igazgatójával. (Fotó: MTI/Demecs Zsolt)

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.