Tarlós István: Akár meg is szűnhet a Lánchíd

A volt főpolgármester ismertetése szerint a szakvélemény nagyon komoly dolgokat foglal össze.

Magyar Nemzet
2020. 05. 29. 12:55
null
20200415 Budapest Széchenyi Lánchíd fotó: Havran Zoltán (HZ) Magyar Nemzet Fotó: Havran Zoltán

A volt főpolgármester ismertetése szerint a szakvélemény nagyon komoly dolgokat foglal össze.

Olyan állapotba kerülhet a Lánchíd, hogy nem is lehet felújítani, így akár meg is szűnhet a műemlék – jelentette ki Tarlós István az ATV Egyenes Beszéd című műsorában. A volt főpolgármester elmondta, hogy Lánchídra 2018 óta engedélyezett kivitelezési tervek vannak, 2019-ben, nyár elején pedig beérkeztek a tenderek, amelyek indokolatlanul magas árat – 34-35 milliárd forintot – jelöltek meg. – Hat hónapon belül meg kell kezdeni a felújítást – ezt mondták tavaly ősszel – emlékeztetett a volt városvezető. Tarlós István nem érti, hogy az új városvezetés, amely szintén sürgetőnek tartotta a rekonstrukciót, az elmúlt 6 hónap alatt, amiből 5 és fél eltelt, miért nem írták ki a hídra a tendert. Tarlós azt mondja, hogy ők hagytak rá pénzt: 23,7 milliárdot, amiből 6 milliárd forint az állami támogatás.

A volt főpolgármester elmondta, hogy 2018 óta gyakran vizsgáltatták felül a Lánchidat, ciklusa végén már hetente zajlottak ezek az ellenőrzések. Emlékeztetett: még az általa vezetett főváros rendelte meg azt a november-december környékén elkészült szakvéleményt, amire Karácsony Gergely jelenlegi főpolgármester most hivatkozik. Tarlós István ismertetése szerint a szakvélemény nagyon komoly dolgokat foglal össze, például, hogy az acélszerkezet hatékonysága csökkent, a láncok nem látják el a funkcióikat, és a csuklók sem működnek rendesen. A betonba rengeteg a kloridion, ettől korrodálódnak a vasszerkezetek – ehhez még hozzájön az, hogy a kereszttartókon öt darab hossztartó fekszik, és ezek gerincén nagyon jelentős a szelvénycsökkenés. Sőt, a szélső pályafelfüggesztésnél 80 százalékos rongálódást fedeztek fel az alpinisták.

A volt főpolgármester szerint a Lánchíd nem úgy balesetveszélyes, hogy életveszélyes, de az előfordulhat, hogy egy autó bezuhan egy kátyúba, és a mögötte levő belerohan. – Azt nem írták le a szakvéleményben, hogy leszakadhat, de nagyon bizonytalan a helyzet – jegyezte meg.

Tarlós István azt sem érti, hogy a Karácsony Gergely vezetett főváros a pandémiára hivatkozva miért nem kezdte el a felújítást. – Aki azt mondja, hogy nincs meg erre a pénz, az vagy nem tud számolni, vagy nem ismerni a főváros pénzügyeit meglátása alapján – tette hozzá.

A Lánchíd gyalogos híddá alakításáról úgy fogalmazott, az nem lehetséges, mivel funkcionálisan nem alkalmas rá, ugyanis a láncok kitakarják a folyó és a város panorámáját.

Azt is elmondta, hogy amíg a város hídjai egy 8 km-es belső szakaszon vannak, addig komoly kockázata van a Lánchíd kivonásának.

Tarlós István szerint az, hogy a körutat kerékpár-dominanciára hangolták át, a forgalom visszaállása után tragikomikus lesz. Úgy fogalmazott: Budapest nem lehet kerékpáros paradicsom, amíg ki nem épül az M0 északi és nyugati szektora, és meg nem valósul a Körvasútsori körút. Szerinte az is nagy kár, hogy a városvezetésben nincs műszaki beállítottságú ember.

Tarlós a végén még annyit jegyzett meg, hogy azt olvassa, hogy a Pesti úti intézmény vezetője fideszes: ez csak annyiban igaz, hogy nem rúgta ki, de attól még nem lesz fideszes.

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.