Évekre rács mögé kerülhet Győzike

Beszállhatott a nyugati használt autók ma már nemzeti sportnak számító bizniszébe.

Fekete Gy. Attila
2017. 04. 19. 4:25
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Évekre rács mögé kerülhet Győzike, azaz ifjabb Gáspár Győző, ha bebizonyosodik a Nemzeti Adó- és Vámhivatal gyanúja, hogy külföldön vásárolt nagy értékű autókkal trükközött annak érdekében, hogy az értékesítése után ne kelljen áfát fizetnie.

Négy éve ugyanis egy valamivel több mint 20 milliós adócsalásban mondta ki jogerősen bűnösnek a bíróság a Gáspár házaspárt, amiért Győzikét egy év nyolc hónapra ítélték, azonban az ítélet végrehajtását három évre felfüggesztették. Felesége, Bea asszony másfél évet kapott, ugyancsak felfüggesztve. Így ha bizonyítást nyer, hogy Győzike a próbaidő alatt újabb bűncselekményeket követett el, a korábbi büntetését is teljes egészében le kell majd töltenie.

Pénteken csaptak le a NAV gépfegyveres, csuklyás kommandósai a show-man házára. Kiszivárgott hírek szerint az újabb eljárásban mintegy 50 milliós költségvetési csalással gyanúsítják.

Győzike elmondása szerint pénzt, drogot és gépfegyvereket kerestek, azonban végül csak 710 ezer forintot foglaltak le. Sajtóértesülések szerint azonban ennél lényegesen nagyobb értéket: ékszereket, készpénzt és öt nagy értékű autót foglaltak le az akcióban a NAV munkatársai, becslések szerint összesen több tízmillió forint értékben.

Az alapján, ami az ügyről nem hivatalosan tudható, úgy tűnik, Győzike beszállhatott a nyugati használt autók ma már nemzeti sportnak számító bizniszébe. Strómanok segítségével és az autók többszöri eladásával próbálták elérni, hogy a gyanú szerint általuk eladott közel egy tucat értékes autó után ne kelljen megfizetni a tetemes összegű áfát.

A Borsnak nyilatkozó szakértő szerint Győzikéékhez hasonlóan még sokan trükköznek a külföldön vásárolt használt autókkal, amelyek végül a rossz európai szabályozásnak köszönhetően áfamentesen kerülnek forgalomba. Ebből persze a vevő csak annyit érez, hogy jó áron jutott az autóhoz. A megspórolt forgalmi adó nagy része ugyanis a kereskedők és strómanjaik zsebében landol.

A szakértő által kifogásolt szabályozás szerint a vevőnek nem abban az országban kell adót fizetnie, ahol megveszi a kocsit, hanem ott, ahol a cégét bejegyezték. Így gyakorlatilag ellenőrizhetetlen az adó megfizetése, ha például egy szlovák cég Magyarországon értékesíti a Németországban vagy Ausztriában vásárolt használt autót. Neki Szlovákiában kell adóznia, amit vagy megtesz, vagy nem (jellemzően nem). Ott azonban sokszor még arról sem tud a helyi adóhatóság (honnan is tudna), hogy az adott cég harmadik országban vásárolt autókat adott el Magyarországon.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.