Adózói bejelentés alapján valaki ismét a Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) nevében telefonál és kér bankszámlaadatokat. A telefonban egy udvarias hang közli az ügyféllel, hogy túlfizetése van az adóhivatalnál, de ezt csak nevének és bankszámlaszámának megadását követően tudják utalni – közölte a Facebook-oldalán a NAV.
A bejegyzésben kiemelték: a NAV telefonon soha nem értesíti ügyfeleit, és soha nem kér bankszámlaszámot vagy egyéb bizalmas adatot.
„Kérjük, ha valaki ilyet tapasztal, haladéktalanul tegyen bejelentést a NAV bármelyik igazgatóságán, ügyfélszolgálatán, és semmiképpen se adja meg adatait! Az ebből eredő kellemetlenségekért a NAV nem vállal felelősséget, mert a hivatal kizárólag ügyfélkapun, postán, illetve folyószámla-kivonaton értesíti az adózókat a túlfizetésekről” – szögezte le a NAV.