„Hotel Havanna”, a címből kiindulva akár egy izzasztó romantikus regényre vagy dél-amerikai szappanoperára is készülhet a gyanútlan olvasó. Hidas Judit könyve azonban garantáltan nem kéjutazás, sőt a fehér lovas herceg sem menti meg a sanyarú sorsú, vak Esmeraldát. A Hotel Havanna egészen más típusú „csomagajánlatokat” kínál. Az Újévi felfrissülés, a Kényeztető hétköznapok, a Termálvarázs és az Édes kísértés fejezetcímek is tovább viszik a szálloda analógiáját, illetve a könyvcímben már látott ellentmondásosságot tükrözik. Így például az „újévi felfrissülést”, az új kezdetet két, e fejezethez tartozó novella esetében is egy-egy gyilkosság jelenti.
Saját bevallása szerint a Hotel Havanna egyebek között az emancipáció árnyoldalairól, a női önkritika hiányáról és az ellenséggyártásról szól. Főszereplői mindennapjaink ismerős figurái, főként elfuserált életű nők, akik illúzióik és irreális félelmeik miatt képtelenek olyan döntéseket hozni, amelyek hozzásegítik őket a boldoguláshoz.
A könyv csupán egyetlen, címadó novellájának, a Hotel Havannának van férfi főszereplője, azonban a fiatal főhős nem nevezhető kifejezetten maszkulinnak. Meglehetősen bizonytalan figura, akinek egyáltalán nem könnyű a nőkkel kapcsolatot teremtetni, sőt mondhatni, tart tőlük. Félelme akkor teljesedik ki, amikor egy roppant emancipáltnak és magabiztosnak tűnő középkorú nő igen egyértelmű, nyilvános szexuális ajánlatot tesz neki.
Hidas Judit meghökkentő őszinteséggel és egyben roppant provokatívan ír a XXI. századi, identitását kereső nőről, az összekuszálódó férfi-női és anya-lánya kapcsolatokról. Novellái bár szélsőséges történeteket mesélnek el, mégis húsbamaróan valósághűek.