A pesti alsó rakpart és a vízpart között szinte nincsen kapcsolat, enne több oka van: a kétszintes rakpart-kialakítás, a lépcsők és feljárók hiánya és a forgalmas autóút. Ennek megváltoztatására 2013-ban az egész rakparti infrastruktúra ingyenesen átkerült a Fővárosi Önkormányzat használatába, amely tervpályázatot írt ki a terület megújítására. A Rak-Park tender győztese a Korzó Tervezési Stúdió magyar tájépítészeti iroda lett, az elkészült pályamű pedig a következő évek legjelentősebb városarculat-formáló beruházása lehet – olvasható a Heti Válaszban.
A terv a gyalogosokat részesíti előnyben. Sok a zebra, az úttestet szintbe hozták a sétánnyal, a forgalom a díszburkolaton halad. Megszűnik egyebek között az átmenő forgalom az Erzsébet híd alatt. A szűk úttestet lépcsőkkel határolt vízparti térrel váltanák fel.
Átalakul a Széchenyi István tér. Megszűnik a forgalmi hurok. A József Attila utca felől érkező forgalom egyenesen felmenne a hídra. A tér közepét pedig díszburkolat borítaná. A Magyar Tudományos Akadémia előtti parkoló eltűnne egy mélygarázs megépítésével. Emellett befednék a híd északi oldalánál lévő villamosalagutat és gyepes rézsü vezetne le a Dunához.
A Lánchíd egyirányú lenne, az úttest mellett két biciklisávval.
Úszóművek a Lánchíd és az Erzsébet híd között lennének. Előbbitől északra a zöldterület lenne uralkodó.
A Belgrád rakpartról eltűnne a nemzetközi hajóállomás, helyette vendéglők, kávézók lennének.