Helikopteres járatot terveztek a belváros és Ferihegy között

A Magyar Nemzet 1938. és 1965. október 15-én megjelent számaiból válogattunk.

MNO
2015. 10. 15. 13:33
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Augusztus 25-ével új sorozatot indított az MNO. 1938-ban ezen a napon jelent meg a Magyar Nemzet első száma, ebből az alkalomból pedig múltidézésbe fogtunk. Keressék mindennap a 77, illetve 50 évvel ezelőtt megjelent cikkeket az MNO-n! Válogatásunkban riportok, publicisztikák, interjúk, hírek sorakoznak majd az adott napi számból, bepillantást engedve nemcsak a korba, de az azt bemutató Magyar Nemzet szellemiségébe is.

 

Száz méter széles lesz a ferencvárosi Duna-part

Megírtuk, hogy a Közmunkatanács programjába vette a ferencvárosi Duna-part rendezését. A Ferenc József-híd és a Horthy Miklós-híd közötti Duna-part most sivár képet mutat. Itt állnak a közraktárak, itt van a Duna-parti teherpályaudvar, az Elavátor hatalmas épülete. 1941-ben lejár a közraktári koncesszió és a ferencvárosi Duna-part akkor felszabadul mai helyzetéből. A koncesszió lejártával a közraktári épületeket lebontják, a Duna-parti teherpályaudvart megszüntetik és az Elevátor péületét szintén lebontják. Több mint egy kilométer hosszúságban kerül rendezésre a két híd között a Duna-part. A Közmunkatanács tervei szerint e partszakaszt parkozzák. Hatvan-hetven méter széles, gyönyörűen rendezett parksáv kerül a mai pályaudvar és közraktárak helyére. A parksávhoz mintegy 30 méter széles kocsiúttest fog csatlakozni, amely szervesen bekapcsolódik a most létesülő Duna-parti gyorsforgalmi főútvonalba. Ilyenformán mintegy száz méter széles lesz a ferencvárosi Duna-part, amelynek felszabaduló területéből egyetlen négyzetmétert sem fognak beépíteni.

Elhatározták, hogy a ferencvárosi Duna-part elé helyezik majd át annak idején a dunai személyhajó-állomásokat, amelyeknek jelenlegi helye az Erzsébet-híd tövében csak ideiglenes.

(1938. október 15., 10. oldal)

 

Helikopterjárat a belváros és Ferihegy között

Az IBUSZ tájékoztatása sze­rint szó van arról, hogy né­hány éven belül légitaxikat adnak át a forgalomnak. Előreláthatólag 1967-re tervezik néhány helikopter vásárlását, amelyek a Ferihegyi repülőtér és a Belváros között közleked­nének. A probléma itt csak az, hogy egy nagyobb sík terepre lenne szükség a helikopterek leszállásához. Úgy gondolják, erre a legalkalmasabb hely a tabáni rész lenne, mert a Bel­városban nincs szabad telek.

Felvetődött az a gondolat is, hogy 6-8 személyes kis repü­lőgépeket vásároljon az IBUSZ és a MALÉV. Ezek a környező országok fővárosai, a Balaton és Budapest között közleked­nének. Az 1930-as években rendszeres hidroplán járat volt Budapest–Keszthely között. Az IBUSZ, tervezi, hogy újból meginduljon a repülőjárat. Ez új színfolttal gazdagítaná Ma­gyarország idegenforgalmának egyik központját, a Balatont.

(1965. október 15., 5. oldal)

 

 

Válogatta: Bittner Levente
Észrevétele, javaslata van? Ossza meg velünk, írjon a [email protected] címre!

Komment

Összesen 0 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.


Jelenleg nincsenek kommentek.

Szóljon hozzá!

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.