Augusztus 25-ével új sorozatot indított az MNO. 1938-ban ezen a napon jelent meg a Magyar Nemzet első száma, ebből az alkalomból pedig múltidézésbe fogtunk. Keressék mindennap a 77, illetve 50 évvel ezelőtt megjelent cikkeket az MNO-n! Válogatásunkban riportok, publicisztikák, interjúk, hírek sorakoznak majd az adott napi számból, bepillantást engedve nemcsak a korba, de az azt bemutató Magyar Nemzet szellemiségébe is.
Száz méter széles lesz a ferencvárosi Duna-part
Megírtuk, hogy a Közmunkatanács programjába vette a ferencvárosi Duna-part rendezését. A Ferenc József-híd és a Horthy Miklós-híd közötti Duna-part most sivár képet mutat. Itt állnak a közraktárak, itt van a Duna-parti teherpályaudvar, az Elavátor hatalmas épülete. 1941-ben lejár a közraktári koncesszió és a ferencvárosi Duna-part akkor felszabadul mai helyzetéből. A koncesszió lejártával a közraktári épületeket lebontják, a Duna-parti teherpályaudvart megszüntetik és az Elevátor péületét szintén lebontják. Több mint egy kilométer hosszúságban kerül rendezésre a két híd között a Duna-part. A Közmunkatanács tervei szerint e partszakaszt parkozzák. Hatvan-hetven méter széles, gyönyörűen rendezett parksáv kerül a mai pályaudvar és közraktárak helyére. A parksávhoz mintegy 30 méter széles kocsiúttest fog csatlakozni, amely szervesen bekapcsolódik a most létesülő Duna-parti gyorsforgalmi főútvonalba. Ilyenformán mintegy száz méter széles lesz a ferencvárosi Duna-part, amelynek felszabaduló területéből egyetlen négyzetmétert sem fognak beépíteni.
Elhatározták, hogy a ferencvárosi Duna-part elé helyezik majd át annak idején a dunai személyhajó-állomásokat, amelyeknek jelenlegi helye az Erzsébet-híd tövében csak ideiglenes.
(1938. október 15., 10. oldal)
Helikopterjárat a belváros és Ferihegy között
Az IBUSZ tájékoztatása szerint szó van arról, hogy néhány éven belül légitaxikat adnak át a forgalomnak. Előreláthatólag 1967-re tervezik néhány helikopter vásárlását, amelyek a Ferihegyi repülőtér és a Belváros között közlekednének. A probléma itt csak az, hogy egy nagyobb sík terepre lenne szükség a helikopterek leszállásához. Úgy gondolják, erre a legalkalmasabb hely a tabáni rész lenne, mert a Belvárosban nincs szabad telek.
Szóljon hozzá!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!