Igazzá vált a szállóige: kávéivó nemzet lettünk

A Magyar Nemzet 1965. október 29-én megjelent számából válogattunk.

MNO
2015. 10. 29. 22:49
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Augusztus 25-ével új sorozatot indított az MNO. 1938-ban ezen a napon jelent meg a Magyar Nemzet első száma, ebből az alkalomból pedig múltidézésbe fogtunk. Keressék mindennap a 77, illetve 50 évvel ezelőtt megjelent cikkeket az MNO-n! Válogatásunkban riportok, publicisztikák, interjúk, hírek sorakoznak majd az adott napi számból, bepillantást engedve nemcsak a korba, de az azt bemutató Magyar Nemzet szellemiségébe is.

 

Több cukorkát és csokoládét ehetünk

70 deka az egy főre jutó kávéadag

A Budapesti Csokoládégyárban csütörtökön tartották első országos tanácskozásukat a magyar édesipar dolgozói.

Szabadi György vezérigazgató, az iparág ötéves tervének teljesítéséről szólva elmondotta, hogy a gyártás öt év alatt 40 százalékkal növekedett. A tervezett 1950 vagon cukorka helyett 2640 vagonnyit gyártottak, és 230 vagonnal több a csokoládés áru. 75 százalékkal növekedett a kakaópor gyártása, viszont megszűnt a reggeli ital készítése. Javult az áru minősége, növekedett az export. A megnövekedett ter­melést figyelembe véve az idén 8,30 kiló édesség jut egy főre, s hogy mennyire igaz az a szállóige, hogy „kávéivó nemzet” lettünk, íme az adat: az egy főre jutó kávéfogyasz­tás 11 dekáról csaknem 70 de­kára emelkedett. Az ipar tel­jesítette az évi időarányos fel­adatát, s új üzem is létesült a csokoládéfigurák gyártására.

(1965. október 29., 5. oldal)

1938-ben nem jelent meg ezen a napon a Magyar Nemzet.

 

Válogatta: Bittner Levente
Észrevétele, javaslata van? Ossza meg velünk, írjon a [email protected] címre!

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.