Roma álom luxuskivitelben

A magyar romastratégia a hazai reformokhoz hasonlóan működik. De még hogy!

Ugró Miklós
2016. 10. 25. 15:25
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Biztos vagyok benne, hogy kontinensünkön az összes roma szervezet vezetői minimum Audi A4 típusú autóval közlekednek, hogy kövessék a magyar példát. Mert mégsem lehet akármilyen járgánnyal hivatalos ügyeket intézni, a végén még biciklire ültetnék a derék közszereplőket, mondván: az olcsó, egészséges, és a levegőt sem szennyezi. Viszont helikoptert sem igényelhetnek, mert még azt mondanák rájuk a rasszista jobboldaliak, hogy urizálnak, márpedig a NER igazi hívei olyat nem tesznek, s még azt is visszautasítják, hogy efféle hírbe keverjék őket. Marad hát az Audi: aki abban ül, azon már látszik, hogy nem akárki, hogy gondja van arra, hogy az őt megválasztó közösség tagjait külsőségeiben is méltóképpen képviselje.

Az unióban meg azért fontos a magyar példa, mert emlékezhetünk rá, milyen elsöprő siker volt néhány évvel ezelőtt a Balog Zoltán vezérletével kidolgozott romastratégia, s az alapján kizárt, hogy a művelt Nyugat azóta bármilyen más stratégia alapján próbálná intézni a romaügyeket. Mert a magyar romastratégia a hazai reformokhoz hasonlóan működik. De még hogy! A kiváló működésre jellemző, hogy az Országos Roma Önkormányzat (ORÖ) annak ellenére, hogy 1,6 milliárd forinttal tartozik az Emberi Erőforrások Minisztériumának, olyan hihetetlenül jól gazdálkodik, hogy amikor a korábbi hivatali gépjármű rossz műszaki állapota és egyéb közlekedésbiztonsági szempontok miatt szükségessé vált új gépkocsi beszerzése, gond nélkül kiszorították azt a hétmilliócskát az Audira, hadd utazzék az elnök, Balogh János kényelmesen és biztonságosan. Igaz, lízingelték, 72 hónapos futamidővel, de ez csak azt jelzi, hogy a gazdálkodás színvonala hosszabb távon is változatlannak ígérkezik. Állítólag az új autó beszerzéséhez közgyűlési határozatra lett volna szükség, de az elmaradt, ám ez is csak azt bizonyítja: az elnök egyedül is képes olyan döntéseket hozni, mint a képviselők együttesen.

Persze vannak, akik a fent említett 1,6 milliárdos tartozást hajlamosak a szervezet ténykedésének valamiféle negatív következményeként értékelni. Pedig semmi ilyesmiről nincs szó. Való igaz, hogy a nevezett összeget a Híd a munka világába című programra kapta az ORÖ, s az a híd valami érthetetlen és ismeretlen okból nem épült meg. Pontosabban hozzá se kezdtek. S az is igaz, hogy a pénzt az utolsó fillérig eltapsolták, de ez még nem jelenti azt, hogy bármi szabálytalanság vagy a közpénzek kezelésében holmi kirívó dolog történt volna. A programot levezénylő Farkas Flórián miniszterelnöki biztostól a hivatalos szervek még annyit sem kérdeztek, hogy van-e halovány sejtelme a pénz hollétéről, sőt a kormányzat illetékesei bárki érdeklődőt határozottan rendre utasítanak.

1,6 milliárd forint hiánya bagatell ügy; hogy mennyire az, azt alátámasztják a visszafizetés feltételei is. A pénzt egy év alatt havi részletekben kell megadni, méghozzá úgy, hogy az első 11 hónapban csak havi ötmilliót kell befizetni, majd a tizenkettedik hónapban a maradék 1,545 milliárdot. Ebből joggal következtetünk arra, hogy valójában senki nem gondolja komolyan a hiányzó összeg visszafizetését. A devizahite­lesek megmentésére nem dolgoztak ki ilyen zseniális pénzügyi konstruk­ciót. De ne lepődjünk meg: Balog Zoltán minisztériumában, az Emmiben ilyen nagyvonalúan és gördülékenyen intézik az ügyeket. Nem véletlen, hogy a Híd a munka világába program is egy hihetetlen eredményt könyvelhet el. Az ORÖ elnöke nemcsak új autót kapott, hanem sofőrt is hozzá. Aki állítólag az elnök veje, de ennek is csak örülhetünk: lám, milyen szorgalmas a család!

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.