Biztos vagyok benne, hogy kontinensünkön az összes roma szervezet vezetői minimum Audi A4 típusú autóval közlekednek, hogy kövessék a magyar példát. Mert mégsem lehet akármilyen járgánnyal hivatalos ügyeket intézni, a végén még biciklire ültetnék a derék közszereplőket, mondván: az olcsó, egészséges, és a levegőt sem szennyezi. Viszont helikoptert sem igényelhetnek, mert még azt mondanák rájuk a rasszista jobboldaliak, hogy urizálnak, márpedig a NER igazi hívei olyat nem tesznek, s még azt is visszautasítják, hogy efféle hírbe keverjék őket. Marad hát az Audi: aki abban ül, azon már látszik, hogy nem akárki, hogy gondja van arra, hogy az őt megválasztó közösség tagjait külsőségeiben is méltóképpen képviselje.
Az unióban meg azért fontos a magyar példa, mert emlékezhetünk rá, milyen elsöprő siker volt néhány évvel ezelőtt a Balog Zoltán vezérletével kidolgozott romastratégia, s az alapján kizárt, hogy a művelt Nyugat azóta bármilyen más stratégia alapján próbálná intézni a romaügyeket. Mert a magyar romastratégia a hazai reformokhoz hasonlóan működik. De még hogy! A kiváló működésre jellemző, hogy az Országos Roma Önkormányzat (ORÖ) annak ellenére, hogy 1,6 milliárd forinttal tartozik az Emberi Erőforrások Minisztériumának, olyan hihetetlenül jól gazdálkodik, hogy amikor a korábbi hivatali gépjármű rossz műszaki állapota és egyéb közlekedésbiztonsági szempontok miatt szükségessé vált új gépkocsi beszerzése, gond nélkül kiszorították azt a hétmilliócskát az Audira, hadd utazzék az elnök, Balogh János kényelmesen és biztonságosan. Igaz, lízingelték, 72 hónapos futamidővel, de ez csak azt jelzi, hogy a gazdálkodás színvonala hosszabb távon is változatlannak ígérkezik. Állítólag az új autó beszerzéséhez közgyűlési határozatra lett volna szükség, de az elmaradt, ám ez is csak azt bizonyítja: az elnök egyedül is képes olyan döntéseket hozni, mint a képviselők együttesen.
Persze vannak, akik a fent említett 1,6 milliárdos tartozást hajlamosak a szervezet ténykedésének valamiféle negatív következményeként értékelni. Pedig semmi ilyesmiről nincs szó. Való igaz, hogy a nevezett összeget a Híd a munka világába című programra kapta az ORÖ, s az a híd valami érthetetlen és ismeretlen okból nem épült meg. Pontosabban hozzá se kezdtek. S az is igaz, hogy a pénzt az utolsó fillérig eltapsolták, de ez még nem jelenti azt, hogy bármi szabálytalanság vagy a közpénzek kezelésében holmi kirívó dolog történt volna. A programot levezénylő Farkas Flórián miniszterelnöki biztostól a hivatalos szervek még annyit sem kérdeztek, hogy van-e halovány sejtelme a pénz hollétéről, sőt a kormányzat illetékesei bárki érdeklődőt határozottan rendre utasítanak.