A celeb. Mint egy betegség. Észrevétlenül beépül a mindennapi élet tereibe, és rágja az ember szellemi valóját, mint – kis átruccanással a fizikai világba – fát a féreg. Bármilyen emberi dimenzióról is beszélünk, egyre úgy tűnik: nem a teljesítmény a mérvadó, és nem az életet korábban szervező értékek kapnak hangsúlyt. A celeb nem tud pozitív jelenséggé válni avittnak gondolt normák mentén.
Látni, megbecsülni és tisztelni a másik embert nem divat. Ez a vesztesek és a lúzerek tempója. S a celeb éppen emiatt nem tud jó példával élni sem, ugyanis nem ez a lényege.
Ösztönökre hatnak. Az alantasokra. Bizonyos ösztönöket a kultúra, a szocializáció képes megzabolázni. Másokat meg nem. Ahogy elnézem, és ezzel a meglátással kurvára nem vagyok egyedül, e lassan mindent eluraló felfogásban minél jobb akarsz lenni, annál súlytalanabb vagy. Annál nagyobb vesztes.
A közvélekedéssel ellentétben a jó példa nem ragadós. Nehezebben vésődik be, miközben a hűtlenség, a másik ember alázása, az arrogancia, az általam destruktív egoizmusnak nevezett jelenség tort ül. Miközben mindenki celeb akar lenni, elcseszett, szánalmas és kudarcos életek sorakoznak föl. Azt hiszed, hogy ez csak a tévében van. És lejátszódik melletted a buszon. Megrántod a vállad. Csak a konfliktus és a harag. A harc és a nulla végkiementelű abszurd verseny, amelynek semmi más célja nincsen, mint a másik fél, az ellenség megalázása, megsemmisítése. Ez ömlik mindenhonnan. Közben meg megy a borzongás, mert a fiatalok (is) egyre gázabbak, s olyan helyekről érkezik a szúrás, ahonnan két perce még puszi jött.
Nincs „jó” celeb. Olyan van, aki megjárta a maga kis poklát, bevették a buliba, majd használt papírzsepiként dobták a francba, s most törlesztene. Megbánta hozzájárulását az általános zülléshez. Nem hiteles, szavát sem hiszem.
Tessék megnézni a felhozatalt. Csupa szánalmas és olykor degenerált figura. Az egy dolog, hogy ezekkel mindig történik valami. Szemétdomb. Viszont fölmenthetetlen, amit a párkapcsolati és/vagy a családdal, bármilyen emberi viszonnyal kapcsolatos kérdésekben mutatnak be. Csak és kizárólag a deviancia jelenik meg, s terjed, mint a nátha.