Így szabályozza a kuponos reklámokat a szövetség

Jogszabály létezik, de konkrét tilalom nem rendelkezik az orvosi kamara által félrevezetőnek és károsnak mondott kuponos alapú akciós hirdetésekről.

Tresó T Tibor
2013. 04. 13. 15:03
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Akciós mellnagyobbítás, fogfehérítés, vércukorszintmérés, megannyi orvosi szolgáltatást találunk a kuponakciókat kínáló internetes portálokon. Mi védi a fogyasztót a megtévesztő reklámoktól, és mi az álláspontja a Magyar Orvosi Kamara által aggályosnak tartott reklámokról a Magyar Reklámszövetségnek? Az MNO a társaság főtitkárát, dr. Balogh Virágot faggatta.

– A hazai reklámtörvények szemszögéből mennyire lehetnek aggályosak az egészségügyi, orvosi szolgáltatásokat akciós árakon kínáló hirdetések?
A fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmáról szóló 2008. évi XLVII. törvény (Fttv.) tartalmazza a fogyasztók számára közzétett kereskedelmi gyakorlatokra (reklámok) vonatkozó alapvető szabályozást. A jogszabály tilalmazza a tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot, a megtévesztő kereskedelmi gyakorlatot, azonban nem tartalmaz konkrét tilalmat a kuponos/akciós egészségügyi hirdetésekkel kapcsolatosan.

– Érkeztek-e panaszok, és volt -e rá precedens, hogy eljárást kellett kezdeményeznie a reklámszövetségnek az ilyen jellegű hirdetések kapcsán?
Az MRSZ-hez ilyen tartalmú panaszok nem érkeztek.

A reklámszakma szempontjából szükségesnek érzik a Magyar Orvosi Kamara kezdeményezését?
Méltányolható érdek az, hogy az egészségügyi hirdetések valós, pontos és teljes információt tartalmazzanak a hirdetett szolgáltatásról. Az ilyen jellegű bizalmi jószágoknál természetesen az volna a kívánatos, ha a fogyasztó a szolgáltatás minőségének és árának együttes mérlegelése alapján döntene a piacon elérhető alternatívák között. Az árak feltüntetésének korlátozása azonban egyben a reklám tartalmát is korlátozza, és adott esetben akadályozhatja a reklám információátadó szerepének betöltését, végső soron pedig a szolgáltatók közötti tisztességes versenyt. Egy ilyen jellegű szabályozási javaslat megítélése a szabályozás részletei alapján történhet meg, a szabályozási irányok részletesebb megismerése után – mondta el az MNO kérdésére dr. Balogh Virág, a Magyar Reklámszövetség főtitkára.

Mint ismeretes, az orvosi kamara közleménye szerint jogszabályi intézkedésekre van szükség azok ellen a magánorvosok ellen, akik tisztességtelenül, etikátlanul és félrevezetően hirdetik szolgáltatásaikat. A különféle akciókat és kuponokat kínáló oldalak egyik legnépszerűbb részei az egészségügyi szolgáltatásokat kínáló rovatai.

Egy korábbi interjúban Éger István, a Magyar Orvosi Kamara elnöke az MNO-nak elmondta, alacsony összegekért hirdetett magánorvosi szolgáltatások kimondottan károsak tudnak lenni, mivel az emberi szervezet láthatja kárát. Mindezek ellenére jelenleg senki nem ellenőrzi az akciós orvosi jellegű egészségügyi hirdetéseket, például azokat, amelyek a különféle kuponos oldalakon találhatóak, de az állampolgár tehet bejelentést a megfelelő szerveknél.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.