Az Autóvadász honlapjára az elmúlt négy évben (2010. május 1. és 2014. június 30. között) 2924 ellopott gépjárművet érintő bejelentés érkezett, és az összesített statisztikák alapján a márkák rangsorát a Suzuki vezeti. Ezen belül is az ezüstmetál Swiftek voltak a legnépszerűbbek a tolvajok körében. Azt hihetnénk, hogy inkább az újabb Swifteket lopják, de az első generáció is ugyanolyan veszélyeztetett, ráadásul ezek általában nincsenek ellátva komolyabb riasztóval vagy mechanikus védelmi berendezéssel, tehát a bűnözők minimális időbefektetéssel és kockázattal számolhatnak. Az első generációról elmondható, hogy itt főként a kívülről is jó állapotú kocsikat lopják, ezekben ugyanis valószínűleg sokkal több használható, jó állapotú alkatrész van. A tapasztalatok szerint ráadásul ezen autók nagy része nem rendelkezett casco biztosítással, tehát a tulajdonos semmiféle kártérítésre nem számíthat.
Sajnos még mindig él az a közhiedelem, hogy a tolvajok nyilván a nagy értékű új autókra utaznak, pedig ez az üzletág a 2000-es éveket követően folyamatosan a kisebb kockázatot jelentő kis- és középkategóriás kocsik felé orientálódott. Jellemzően pillanatok alatt szétkapják a négykerekűt egy műhelyben, aztán alkatrészként értékesítik őket a feketepiacon. Az orgazdák ráadásul nem is belföldön adják el az alkatrészeket, hanem kelet-európai, balkáni, közel-keleti országokban és a volt Szovjetunió utódállamainak a területén.
Az ORFK-tól kapott adatok alapján megállapíthatjuk, hogy 2012-ben az átlagosnál több autót tulajdonítottak el.
Az „Autóvadász” fantázianévre keresztelt, civil gépjármű-felderítési tevékenység immáron 13 éves múltra tekint vissza. Célja a lopott gépjárművek civil személy által történő felderítése és a rendőrség munkájának a segítése volt. Az ezredforduló első éveiben az autóvadászok még manuális módszerrel keresték a lopott kocsikat, ugyanis akkor még rengeteg lopott autót pihentettek a bűnözők a lakótelepeken.
Az évek során rendvédelmi szervek munkatársai, polgárőrök, parkolási társaságok munkatársai, közterület-felügyelők és civilek is csatlakoztak a nemes kezdeményezéshez, és természetesen komoly hardveres és szoftveres fejlődés is történt, melynek köszönhetően több mint 2500 lopott, 4000-nél is több bűncselekmény elkövetése miatt körözött és több ezer forgalomból kivont gépjármű akadt fenn az autóvadászok hálójában. Az Autóvadász ezzel több mint hat és fél milliárd forint hasznot hozott a magyar államnak és annak polgárainak.
A négy év alatt sok olyan öreg, főként kisbusz és haszongépjármű ellopásáról is érkezett bejelentés, ami első ránézésre igencsak meglepőnek tűnhet. Kiemelten veszélyeztetettnek számítanak a VW Transporter T3 és T4, a Toyota Hiace és a Mazda E2200-as típusok.
Az autólopások csúcsidőszaka az Autóvadász.eu tapasztalatai szerint szeptember végétől karácsonyig és február elejétől június közepéig tart. Nyáron kevesebb autóeltűnést regisztrálnak, ugyanakkor ilyenkor jóval több az úgynevezett strandlopás, mikor a törülköző alól megszerzett pénztárcák és táskák mellett a slusszkulcshoz is hozzájutnak a tolvajok, és bónuszként az autót is viszik.
Strandoláskor sose bízzunk abban, hogy értékeinket egy törülközővel letakarva elhárítottunk minden veszélyt! A tolvajok gyakran csapatostul dolgoznak, persze szétszóródva a strandon, alaposan megfigyelik akció előtt a kiszemelt áldozatot, családot, és mikor őrizetlenül maradnak az értékek, pillanatok alatt lecsapnak. Sose hagyjuk őrizetlenül a táskánkat a parton, a legtöbb kiépített strandon van már lehetőség arra, hogy egy értékmegőrző szolgáltatásait igénybe vegyük.
Fogyasztás: átverik a vásárlókat az autógyárak
Relatíve idősebb, 7–12 éves autók esetén már csak kevés tulajdonos köt casco biztosítást (kivételt jelentenek a drága, felső kategóriás autók, sportkocsik), ami tulajdonképpen érthető, hiszen igen komoly összeget kell havonta kifizetni érte. Azonban mindenképpen érdemes egy jó ár/érték arányú riasztót beszereltetni, emellett egy mechanikus lopásgátlót is (sebváltózár, kormányzár) vásároljunk! A kettő együtt kijön 30-40 ezer forintból, és bár nem jelent garanciát arra, hogy nem lopják el autónkat, a komolyabb zárak elfűrészeléséhez 5-10 perc idő szükségeltetik, márpedig egy átlagos tolvaj inkább továbbáll, ha túl neccesnek tűnik a kiszemelt autó, és választ egy olyat, amit könnyebb elkötni.