Trükköznek a gyártók a fogyasztási adatokkal

Túlfújt gumik, csökkentett össztömeg, a valóságban pedig drágább kilométerek.

2014. 10. 15. 14:57
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Ha a fogyasztó autóvásárlásra adja a fejét, jogosan szeretne tudatos döntést hozni. Így az egyik legelső szempont, amit megvizsgál a vásárlás során, hogy az adott gépjármű mennyit is fogyaszt.

Az Altroconsumo elsőként vizsgálta meg a gépkocsigyártók tüzelőanyag-fogyasztást ellenőrző eljárását. Kiderült, a gyárak többnyire alábecsülik a jármű valós fogyasztását, ezért félrevezető a vásárlóknak adott tájékoztatásuk. A tesztelés során egy Fiat Panda 1.2 és egy Volkswagen Golf 1.6 TDI volt a két alany, amelyeken a független szakértő szerv a jelenleg alkalmazott hivatalos eljárást folytatta le. Az eredmények szerint a gyártók a kocsikat 18-50 százalékkal állították hatékonyabbnak, mint amilyennek azok a valóságban bizonyultak.

A fogyasztóvédelmi szervezet emiatt Európában elsőként bíróságon követeli vissza a fogyasztók pénzét. Arra hivatkoznak, hogy az érintettek évente akár – évi 15 ezer kilométerrel számolva – 500 euróval költhettek többet tüzelőanyagra, mint amire a gyártók, kereskedők által nyújtott információk alapján számíthattak.

A vizsgálat azt is feltárta, hogyan használják ki a gyártók a túlfújt gumik és a csökkentett össztömeg adta lehetőségeket úgy, hogy a valósnál lényegesen kedvezőbb eredményekre jussanak. Az olasz szervezet a vizsgálat után kilenc trükköt jelölt meg mint lehetséges fogyasztáscsökkentő tényezőt. Az autó tömegének csökkentése akár 4,4, a túlfújt gumik 2,9 százalékos fogyasztáscsökkenéshez vezethetnek, emellett a generátor lekapcsolása és a speciális kenőanyagok alkalmazása szintén lejjebb viszi a mért értékeket. A fogyasztást a vezetési technika, a fék szerkezeti elemei közötti súrlódás csökkentése, valamint a hőmérséklet is befolyásolja. Így születnek az alacsonyabb gyári fogyasztási értékek, amelyek a valóságban soha nem fognak megjelenni, pedig ha tudatosan választott a vásárló, akkor ezeket figyelembe vette a döntése során – summázta a fogyasztóvédelmi szervezet.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.