Egy korábbi írásunkban részletesen beszámoltunk arról, mennyibe kerül az autó fenntartása Magyarországon, és összehasonlítottuk egy új, valamint egy kilencéves Opel Astra költségeit, természetesen az amortizációt is figyelembe véve. A cikkhez rengeteg hozzászólás érkezett, néhányan lefikázták azokat, akik képesek beleülni mások levetett négykerekűjébe, de azért valljuk be, kevesen engedhetik meg maguknak, hogy 5-6 millió forintot kicsengessenek – ha hitelt veszünk fel, akkor mire lejár a futamidő, a végösszeg a 10-12 milliót is elérheti – egy vadonatúj, illatos, tip-top verdáért.
A használtautó-vásárlás buktatóival is foglalkoztunk már, de akkor inkább a gépjárművek állapotára koncentráltunk. Most a kereskedők kerülnek fókuszba, méghozzá egy konkrét vásárlási eset kapcsán. Mielőtt felkínálnám azt a támadófelületet, hogy miért nem magánszemélytől vásárolok, halkan megjegyzem, hogy a hirdetések 80 százaléka mögött kereskedő áll. Gyakran még akkor is, ha amúgy magánszemélyként tünteti fel magát.
Kellett végre egy kocsi, mert gyerek is van, sok meglátogatni való barát is van, szóval elegünk lett a busz-villamos-vonat kombinációból, főleg mikor csemetével és csomagokkal vagyunk megpakolva. Hitel szóba sem került, a ráfordítható összeg 600-800 ezer forint. A márka és típus már adott volt (konkrétumot nem szeretnék mondani), és az is, hogy benzines kombi lesz. Az elmúlt néhány hétben számtalan kereskedésben jártam, és ha túltekintek azon a belső feszültségen, amelyet az okozott, hogy saját családomnak kerestem relatíve kevés pénzért életképes gépjárművet, tulajdonképpen remekül szórakoztam a dílerek stílusán és sokszínűségén. Vigyázat, erősen szubjektív „típusbemutató” következik!
Ő általában alkalmazott, ráadásul nemrég kezdte a szakmát. Bemelegített motorral vár minket – előző nap telefonon érdeklődtem a kocsi felől, és mondtam, hogy nyitás után nem sokkal érkezünk –, amire nyilván a főnökétől kapott utasítást, de pechjére még akkor is jár a gép lelke, mikor mi odaérünk, így meg is jegyzem, hogy azért jó lett volna, ha mi indíthatjuk be hidegen.